Czujnik do pomiaru stanu naładowania akumulatorów w pojazdach elektrycznych
LEM wprowadza na rynek nowy czujnik Halla do precyzyjnego pomiaru stanu naładowania akumulatorów w pojazdach elektrycznych. Model SMU pozwala łatwo identyfikować anomalie i wspomaga diagnostykę. Jest dostarczany w postaci modułu 50 x 36 x 29 mm z wbudowaną szyną zbiorczą o grubości od 2 do 3 mm, pozwalającą na zredukowanie wymiarów i zwiększenie dokładności. Został zaprojektowany tak, aby zapewnić kompatybilność z wieloma wariantami szyn zbiorczych.
SMU to czujnik pracujący w otwartej pętli, wykorzystujący najnowszy układ ASIC LEM9, zaprojektowany przez firmę LEM. Zapewnia kompensowanie błędów, spowodowanych naprężeniami mechanicznymi oraz daje możliwość kalibracji cyfrowej. Jego zakres pomiarowy wynosi ±1500 A, a dokładność 1% przy natężeniu prądu do 1300 A i 1,7% przy 1500 A. Wewnętrzny mikrokontroler oferuje algorytm, korygujący przesunięcia magnetyczne. Zapewnia to większą niezawodność i dokładniejsze odczyty czujnika, dzięki eliminacji błędów spowodowanych przez magnetyzm resztkowy.
W przeciwieństwie do innych podobnych czujników dostępnych na rynku, czujnik SMU spełnia wymogi klasyfikacji ASIL B (z możliwością rozszerzenia do ASIL C) w zakresie poziomu nienaruszalności bezpieczeństwa w instalacjach samochodowych, zgodnie z wymogami ISO 26262.