Zobacz wszystkie

Kategorie

Autonomiczny wózek widłowy z przeciwwagą sterowany przez inteligencję roju

Kategoria produktu: Roboty i manipulatory Roboty

Dzięki ultralekkim i wydajnym wózkom widłowym ONE, firma Agilox zmieniła koncepcję pojazdów AGV. Floty działają bez centralnego systemu sterowania, co oznacza, że ​​pojazdy poruszają się po zakładzie produkcyjnym lub magazynie w sposób autonomiczny. Małogabarytowe pojazdy IGV organizują swoje trasy zgodnie ze zdecentralizowanymi zasadami inteligencji roju, dzięki czemu są znacznie bardziej elastyczne od tradycyjnych pojazdów AGV. Ponadto, ich programowanie lub "uczenie" staje się znacznie łatwiejsze.

Firma Agilox rozszerza obecnie swoją ofertę pojazdów IGV o OCF (Omnidirectional Counterbalanced Forklift). Podczas, gdy ONE zawiera podnośnik nożycowy, który działa jako urządzenie do przenoszenia ładunku (transportuje ładunek w obrysie pojazdu), OCF został zaprojektowany na zasadzie wózka widłowego z przeciwwagą. Może przenosić palety, skrzynie kratowe i inne nośniki ładunku o maksymalnej masie 1500 kg, transportować je do miejsca przeznaczenia i ustawiać na wysokości do 1600 mm. OCF umożliwia realizację klasycznych zadań intralogistyki w zakresie obsługi towarów przychodzących i wychodzących, kompletacji i magazynowania zamówień, a także w produkcji.

Podobnie jak ONE, również OCF wykorzystuje koncepcję napędu dookólnego. Dzięki temu może również przejeżdżać bokiem przez wąskie przejścia, skręcać w miejscu i manewrować w ciasnych przestrzeniach. Ta sama technologia akumulatorów litowo-jonowych (LiFePO4) zapewnia szybkie ładowanie i długą pracę; zaledwie trzy minuty ładowania wystarczają nawet na godzinę pracy.

Floty IGV można podłączyć do systemów oprogramowania klienta (LVR, ERP, WMS, MES itp.) z wykorzystaniem otwartego interfejsu API. Opcjonalny IO box pozwala na integrowanie infrastruktury zewnętrznej, na przykład bram przesuwnych i przenośników stacjonarnych w inteligentnym systemie sterowania. Moduł analityczny zapewnia użytkownikowi wszystkie istotne dane operacyjne i wskaźniki KPI.

Dużą zaletą jest również połączenie działania ONE i OCF w "roju". Dla przykładu, gdy mniejsze pojazdy zapewniają dostawę materiałów na stanowiska montażowe lub korzystają z regałów e-Kanban, OCF może, korzystając z tego samego systemu sterowania i infrastruktury WiFi, przejąć transport palet.

Seria pilotażowa OCF została już pomyślnie przetestowana w Vorchdorf w Austrii. Pierwsze pojazdy OCF mają zostać dostarczone klientom na początku 2021 roku.