Silniki BLDC firmy Crouzet serii DCMind dostępne teraz z protokołem CANopen

Rodzina silników bezszczotkowych firmy Crouzet serii DCMind została powiększona o modele z wbudowanym protokołem komunikacyjnym CANopen. Klienci otrzymują kompletny napęd złożony z silnika BLDC z regulatorem pozycji SMi21 oraz enkoderem 4096 PPR, który dzięki komunikacji po CANopen zapewnia integrację z systemami automatyki przemysłowej, przy jednoczesnej redukcji kosztów instalacji i zwiększeniu niezawodności oraz bezpieczeństwa pracy.

Posłuchaj
00:00

Silniki bezszczotkowe firmy Crouzet z wbudowanym protokołem CANopen są w stanie pracować w szerokim zakresie napięcia zasilania, tj. od 9 do 75 VDC (wartość szczytowa wynosi 90 VDC). Ponadto wytrzymują do 80 VDC energii hamowania. Firmie Crouzet udało się zaprojektować silnik BLDC o stosunkowo niewielkich rozmiarach obudowy (maksymalne wymiary 57×57×140 mm), a mimo to o wysokich parametrach pracy (moc nominalna do 190 W, moment nominalny do 460 mNm).

Protokół komunikacyjny CANopen umożliwia urządzeniu master sterowanie pracą do 127 silników BLDC za pomocą pojedynczego, dwuprzewodowego, ekranowanego kabla. Dane mogą być przesyłane z prędkością do 125 kBd na odległość do 500 m. Przy mniejszych prędkościach przesyłania danych maksymalny dystans może przekroczyć 4,5 km. Za pomocą protokołu CANopen możliwe jest sterowanie silnikami indywidualnie lub grupowo, z zapewnieniem najwyższej dokładności oraz niezawodności.

Protokół ten idealnie sprawdza się w systemach sterowania ruchem do kontroli pozycji, prędkości i momentu silników elektrycznych. Wykorzystując komunikację CANopen, zapewniamy maksymalną żywotność silników pracujących w trudnych warunkach środowiskowych, najwyższą niezawodność transmisji danych oraz odporność na zewnętrzne zakłócenia i wibracje.

W silnikach BLDC firmy Crouzet, z wbudowanym protokołem CANopen, zamontowane są dwa złącza przemysłowe M16 oraz jedno M12. Jedno ze złączy M16 (3-pinowe) służy do podłączenia napięcia zasilania, natomiast drugie (15-pinowe) do podłączenia wejść oraz wyjść cyfrowych i analogowych. Dzięki zastosowaniu odpowiedniego złącza zapewniona jest izolacja obwodu zasilania od sygnałów sterujących. Złącze M12 (5 pinowe) służy do podłączenia przewodu komunikacyjnego protokołu CANopen.

Opcjonalnie silniki BLDC z wbudowanym protokołem CANopen oraz regulatorem pozycji SMi21 mogą być wyposażone w dwa wejścia bezpieczeństwa STO (Safe Torque Off). W przypadku zaistnienia awarii wejścia te odcinają zasilanie od uzwojeń silnika, który w rezultacie przechodzi w wybieg. Funkcja STO, czyli bezpieczne wyłączenie momentu, aktywowana jest nawet pomimo uszkodzonego mikrokontrolera. Dzięki temu zapewniony jest wysoki poziom bezpieczeństwa.

Jako opcja dostępne jest także dodatkowe zasilanie bateryjne 12 V, dedykowane dla członu logicznego regulatora SMi21. Dzięki temu użytkownik jest w stanie zapobiec utracie informacji o aktualnej pozycji silnika. Jest to szczególnie przydatna funkcjonalność w aplikacjach, w których zdarzają się wyłączenia zasilania. Nie ma wówczas potrzeby powtarzania procedury bazowania w celu ustalenia pozycji zerowej silnika.

Biorąc pod uwagę zalety protokołu CANopen oraz uwzględniając takie cechy silników bezszczotkowych firmy Crouzet jak np. stopień ochrony IP65 w standardzie, wysokie wartości generowanego momentu, kompaktową budowę, niski poziom generowanego hałasu oraz zintegrowany regulator pozycji SMi21, otrzymujemy niezwykle funkcjonalne i wszechstronne urządzenie. Silniki BLDC z protokołem CANopen bardzo dobrze sprawdzają się jako napędy m.in. w aplikacjach medycznych, transportowych, spożywczych, rolniczych, pakujących oraz wojskowych.

Najważniejsze cechy:

  • moc nominalna od 34 do 190 W (maksymalnie 380 W),
  • CANopen CiA 301 oraz 402,
  • zintegrowany regulator SMi21 (pozycja+prędkość+moment),
  • wbudowany enkoder 4096 PPR,
  • dostępne przekładnie planetarne do 120 Nm,
  • stopień ochrony IP65,
  • 4 wejścia cyfrowe i 2 analogowe lub PWM (lub cyfrowe),
  • 4 wyjścia cyfrowe (w tym dwa PWM),
  • żywotność 20000 godzin,
  • oprogramowanie DCMind Soft + CANopen.

OEM Automatic
www.oemautomatic.pl

Powiązane treści
Energooszczędne silniki BLDC w ofercie WObit
Rynek silników BLDC - 72 mld dolarów w 2026 roku
Zobacz więcej w kategorii: Technika
Pomiary
Co to jest i do czego służy czujnik fotoelektryczny?
Zasilanie, aparatura nn
Jak ochronić produkcję przed kosztownymi przestojami? Zasilanie gwarantowane UPS w MŚP
Obudowy, złącza, komponenty
Kable ekranowane w praktyce
Silniki i napędy
Rozruch silników elektrycznych - przegląd metod
Silniki i napędy
Technologia z ludzką twarzą - napędy precyzyjne FAULHABER do robotów humanoidalnych
Silniki i napędy
Szeroka oferta przemienników częstotliwości EURA Drives
Zobacz więcej z tagiem: Silniki i napędy
Prezentacje firmowe
Nowa generacja CytroPac: kompaktowe, inteligentne i energooszczędne agregaty hydrauliczne
Technika
Rozruch silników elektrycznych - przegląd metod
Gospodarka
Rośnie zapotrzebowanie na materiały magnetycznie miękkie

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów