Dodatkowa platforma KUKA omniMove przewozi górne obudowy skrzydeł A350 XWB
| WydarzeniaWymogi dotyczące przebiegu procesów produkcyjnych w fabryce Airbusa w Stade są coraz większe. Aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu, Airbus zamówił kolejną mobilną platformę do dużych obciążeń KUKA omniMove, która właśnie jest dostarczana. W fabryce Airbusa w Stade specjalna, elastycznie dopasowywana platforma transportuje formy z elementami konstrukcyjnymi samolotu A350 XWB.
Transport narzędzi i podzespołów samolotu o wadze do 75 tonNiebawem
górne obudowy skrzydeł szerokokadłubowego w fabryce Airbusa w Stade
będą transportowane nie przez jedną, a przez dwie platformy KUKA omniMove.
Prowadzona po torze platforma transportowa do dużych obciążeń ma 34
metry długości, cztery metry szerokości, posiada 56 kół i może przewozić
ciężar o masie do 100 ton. Jest ona dokładnie dopasowywana do wymagań
konkretnego zadania i właściwości przestrzennych na miejscu, co
umożliwia specjalny system modułowy. Firma KUKA nadal stawia na napędy
elektryczne, stosowane nawet w skonstruowanych specjalnie z myślą o tej
platformie dźwignikach, które umożliwiają precyzyjne i zgodne z
wymaganiami klienta podniesienie obciążenia o 2,5 metra. Dzięki systemom
kamer platformę można prowadzić po torze i ustawiać z dokładnością co
do milimetra.
To już trzecia platforma KUKA omniMove w fabryce Airbusa w StadeWielokierunkowa
technika napędowa dzięki kołom omniMove, autonomiczna i bezkolizyjna
nawigacja oraz bardzo duży udźwig – KUKA omniMove to mobilna platforma
do dużych obciążeń, którą można zastosować wszędzie tam, gdzie potrzebny
jest precyzyjny i niezawodny transport ciężkich podzespołów. Airbus
stosuje platformę KUKA omniMove w produkcji samolotów już od 2010 roku.
Ta technika się sprawdziła, co doprowadziło do złożenia kolejnego
zamówienia w firmie KUKA. W 2016 roku Airbus zamówił kolejne platformy
omniMove, aby usprawnić produkcję samolotu A350 XWB w swoich
europejskich fabrykach. Jedna z nich trafi do fabryki w Stade, a dzięki
swoim wymiarom i udźwigowi nie ma sobie równych wśród robotów KUKA.
„KUKA omniMove przekonuje również dlatego, że jest to dowolnie skalowany
system modułowy, którego wielkość, długość i szerokość można dokładnie
dopasować do indywidualnych wymagań. Airbus po dobrych doświadczeniach
zasugerował nam, że w zautomatyzowanych procesach produkcyjnych dalej
chce polegać na robotach KUKA” - mówi Robert Witte, kierownik ds.
rozwoju mobilnej robotyki w firmie KUKA Roboter GmbH.