Nowy rozdzielacz sekcyjny do zastosowania w ładowarkach kołowych oraz spycharkach
| WydarzeniaNowy, modułowy blok sterujący RS15WL firmy Bosch Rexroth oferuje znacznie większą sprawność działania dzięki ograniczeniu strat ciśnienia, korzystając ze wszystkich zalet systemu LUDV. Znacznie wyższy zakres ciśnienia i większy zakres funkcji, zwiększenie dopuszczającego ciśnienia roboczego oraz zakresu funkcji zostało zaprojektowane, aby spełnić wszystkie wymagania spycharek oraz ładowarek kołowych do 16 ton.
Dzięki ograniczeniu strat ciśnienia nawet o 40% w porównaniu z poprzednią generacją M6-15, nowy rozdzielacz sekcyjny znacznie zwiększa sprawność energetyczną hydrauliki osprzętu roboczego. Ogranicza to zużycie oleju napędowego i związaną z nim emisję spalin ładowarek kołowych i spycharek. Jednocześnie, nowy blok sterujący stanowi dla producentów pojazdów krok
w kierunku zwiększenia ciśnienia. RS15WL został zaprojektowany do pracy
z ciśnieniem roboczym do 380 bar i maksymalnym ciśnieniem 430 bar. Dzięki temu, projektanci maszyn mogą stosować siłowniki o mniejszym przekroju, oszczędzając w ten sposób przestrzeń montażową. Blok sterujący jest
w pełni kompatybilny z osiowymi pompami tłokowymi A11VO Bosch Rexroth.
Jednostka LUDV może być stosowana w układach z pompą o wydajności do 200 l/min. Jeśli taki przepływ nie jest wystarczający, aby wydajnie zasilać wszystkie narzędzia, funkcja LUDV spowalnia wszystkie ruchy w takim samym stopniu, nie zatrzymując żadnego z nich. Zwiększa to bezpieczeństwo i wygodę obsługi.
Układ modułowy z płytami sekcyjnymi zwiększa elastyczność realizacji różnorodnych funkcji. Wydajna, nawet stuprocentowa regeneracja usprawnia sterowanie jednoczesnymi ruchami i zmniejsza zużycie energii. Umożliwia to także szybsze obniżanie łyżki ładowarki z różnym obciążeniem bez kawitacji, a także szybsze wysypywanie ładunku do przodu przy zastosowaniu kinematyki równoległej. Ponadto, blok sterujący optymalizuje „obniżanie mocy“, przez co lemiesz spycharki pozostaje w kontakcie z podłożem.
Pozostałe funkcje zapewniają ograniczenie drgań łyżki ładowarki podczas jazdy i spełniają wysokie wymagania w zakresie utrzymywania ładunku. Zintegrowany zawór priorytetowy w sposób niezawodny obsługuje układ sterujący, a zawór płuczący zapobiega blokowaniu tłoka poprzez kompensację różnic temperatur.
Ograniczająca ciśnienie funkcja „Load Sensing“ chroni pompy i układ sterujący przed skokami ciśnienia. Zintegrowana funkcja generowania ciśnienia sterującego jest wyłączana przez zawór odcinający podczas jazdy po drodze. Drugi zawór odcinający kontroluje elementy zewnętrzne, jak np. hamulec postojowy. Pomimo znacznie wyższego poziomu ciśnienia roboczego i rozszerzonego zakresu funkcji, nowy blok sterujący zajmuje o około 10% mniej miejsca niż jego poprzednik.