Bosch Rexroth dostarcza napęd hydrauliczny urządzeń pokładowych do trzech lodołamaczy liniowych LL800 i jednego czołowego LC1200 powstających na zamówienie RZGW Gdańsk

Posłuchaj
00:00

W ramach zawartej w 2019 roku umowy z Morską Stocznią Remontową
Gryfia SA, firma Bosch Rexroth Sp. z o.o. dostarcza w 2020 roku napędy
hydrauliczne urządzeń pokładowych do trzech lodołamaczy liniowych
LL800 i jednego czołowego LC1200 budowanych w stoczni w
Szczecinie. Jednostki powstają pod nadzorem Polskiego Rejestru
Statków na zamówienie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w
Gdańsku i mają docelowo pełnić służbę w rejonie dolnej Wisły w
obszarze odpowiedzialności RZGW Gdańsk.

Lodołamacz czołowy przeznaczony jest do rozbijania zatorów lodowych i wyłamywania rynien w pokrywie lodowej, natomiast lodołamacze liniowe przeznaczone są do rozszerzania rynny wyłamanej przez lodołamacz czołowy, a także jej wyłamywanie w obszarach niedostępnych dla lodołamaczy czołowych oraz do utrzymania drożności w rynnie.

Układ hydrauliczny sterowany elektrycznie dostarczany przez Bosch Rexroth
umożliwia realizację następujących czynności:

  • podnoszenie / opuszczanie nadbudówki,
  • składanie / wystawianie masztu
  • wystawianie / składanie pantografu, na którym zamocowany jest radar
  • podłączenie innych urządzeń hydraulicznych.

W układzie napędu i sterowania można wyróżnić n/w główne podzespoły:

  • agregat hydrauliczny będący głównym źródłem ciśnienia w układzie,
    na który składają się m.in. zbiornik o pojemności 200L oraz dwa
    zespoły pompowe (jeden jako rezerwowy) z pompami
    wielotłoczkowymi A10VSO 18 DR/31R-PPA12N00 o zmiennej
    wydajności o wydatku maksymalnym ograniczonym do 16,5 𝑐𝑚3 𝑜𝑏𝑟
    z silnikami elektrycznymi o mocy 6,8 kW w trybie pracy S2 – 30 minut,
    generującymi przepływ 22 𝑙/𝑚𝑖𝑛 i 160 bar ciśnienia każdy,
  • zespół cylindra nadbudówki służący do napędu nadbudówki oraz do
    generowania sygnału do załączenia sygnalizacji akustycznej i
    świetlnej podczas ruchu nadbudówki. Składają się na niego m.in. blok
    zaworowy nabudowany na króciec przyłączeniowy cylindra 125/90 o
    skoku 1830mm dla lodołamacza liniowego i 1875mm dla czołowego,
  • zespół cylindra masztu służący do pochylania i stawiania masztu,
    składający się m.in. z cylindra 100/56 i skoku 469mm dla LC1200 i
    383mm dla LL800 oraz nabudowanego na króciec cylindra bloku
    zaworowego z zaworem przelewowym i hamulcowym,
  • zespół cylindra radaru służący do napędu pantografu, na którym
    zamocowany jest radar. Na zespół cylindra składa się m.in. cylinder
    50/36 o skoku 335mm oraz zawór pękniętego przewodu wkręcony w
    króciec cylindra,
  • blok regulatora do ograniczenia przepływu zasilającego główny blok
    sterowania,
  • blok zaworowy z zaworami hamulcowymi do zabezpieczenia
    pantografu przed samoczynnym opadaniem oraz przed nadmiernym
    wzrostem ciśnienia w komorach cylindra w skutek zmian
    temperaturowych,
  • trzysekcyjny główny blok hydrauliczny do sterowania elektrycznego
    ruchami poszczególnych cylindrów oraz do regulacji ich prędkości i
    siły,
  • zespół pompki ręcznej ze zbiornikiem jako awaryjne źródło energii dla
    układu hydraulicznego do wykorzystania w sytuacjach awaryjnych tj.
    np. w przypadku zaniku napięcia elektrycznego na jednostce,
  • elementy funkcjonalne do zabudowy w instalacji.

Ze względu na ciężkie warunki pracy, wszystkie cylindry wyposażone są w zgarniacze lodu oraz bezobsługowe, nierdzewne łożyska wahliwe. Projekt napędu hydraulicznego powstał w dziale projektowym DCEE/STS1-PL w biurze w Gdańsku i został zatwierdzony oraz dopuszczony do realizacji przez PRS. Montaż podzespołów jest realizowany przez serwis DCEE/SVC-PL w centrali firmy w Warszawie. Tam także odbywają się próby w obecności inspektora oraz odbiory podzespołów na zgodność z zatwierdzoną dokumentacją przez inspektora z Polskiego Rejestru Statków. Pierwsza partia dostawy na jeden lodołamacz czołowy LC1200 i jeden liniowy LL800 trafiła już do klienta w lutym 2020. Druga dostawa na pozostałe dwa lodołamacze liniowe przewidziana jest na koniec 2020 roku.

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów