Wydajność do granic możliwości
| WydarzeniaNowa seria silników Hägglunds Quantum dzięki połączeniu wysokiej wydajności z wysoką trwałością, istotnie wpływa na zrównoważony rozwój.
W swoich nowych silnikach hydraulicznych Hägglunds Quantum firma Hägglunds wyeliminowała wcześniejsze limity dotyczące momentu i prędkości, zapewniając jeszcze większą sprawność. Silniki te mogą być używane jako napędy bezpośrednie w ciężkich przemysłowych aplikacjach, jak również w maszynach samojezdnych.
Silniki hydrauliczne Hägglunds Quantum łączą sprawdzone mocne strony silników Hägglunds, takie jak wysoka niezawodność z dużą gęstością mocy. Dzięki maksymalnej prędkości wynoszącej ponad 150 obr./min i maksymalnemu momentowi przekraczającemu 350 kNm, oferują one unikatowe na rynku połączenie momentu i prędkości. Silnik osiąga moc 3 MW bez utraty zwartości i sprawności.
„Seria silników Hägglunds Quantum wyznacza nowe standardy gęstości mocy, zwłaszcza jeśli chodzi o wydajność przy wyższych prędkościach” – mówi Wolfram Ulrich, wiceprezes ds. sprzedaży w firmie Hägglunds. „Dzięki przesunięciu granic tak daleko w porównaniu ze starszymi rozwiązaniami, napędy stają się bardziej ekologiczne i mogą być wykorzystywane m.in. w maszynach samojezdnych”.
W zastosowaniach, w których silnik Hägglunds CBp 280 był wcześniej najbardziej wydajną opcją, można teraz użyć lżejszego o ok. 500 kg modelu Hägglunds Quantum Power 280. Pozwala to zaoszczędzić zasoby i zredukować szkodliwe emisje podczas produkcji i transportu, a w przypadku maszyn samojezdnych – zmniejszyć ich masę i zużycie paliwa.
Oferta Quantum obejmuje dwa silniki. Hägglunds Quantum to nowa nazwa modelu Hägglunds CB, który z czasem znacznie ewoluował. Dzięki optymalizacji konstrukcji i materiałów, Hägglunds Quantum zyskał większą wydajność i trzykrotnie dłuższą średnią trwałość. Nowy Hägglunds Quantum Power ma zoptymalizowaną konstrukcję zapewniającą wyjątkową wydajność i gęstość mocy, opracowaną przy użyciu nowych technik symulacji. W powiązaniu z dodatkowymi przyłączami i zoptymalizowaną geometrią kanałów umożliwia to osiągnięcie znacznie większych prędkości przy pełnym momencie i dużej wydajności. Oba silniki nadają się na przykład do kruszarek i mikserów, ale również do maszyn samojezdnych.