Autobus elektryczny z nadzorowaną pracą baterii
| PromocjeEkologia z zaawansowaną technologią. Jak Tekniska Polska wspiera nowoczesne technologie na rzecz ochrony środowiska.
Autobusy elektryczne jeszcze nie stanowią większości wśród środków transportu miejskiego, ale niewątpliwie tendencja w tej dziedzinie jest rozwojowa. Już w niedługim czasie, rzadkością będą autobusy, za którymi kłębią się spaliny z tradycyjnych silników zużywających paliwa kopalne.
Krok za krokiem w miastach pojawiają się linie obsługiwane wyłącznie przez przyjazne dla środowiska elektrobusy.
Rozwój technologiczny pociąga za sobą konieczność zmiany obecnego modelu obsługi pojazdów. Szerokim zagadnieniem jest ładowanie bądź wymiana naładowanych baterii. Występują tutaj różne metody: od wymian automatycznych całych komponentów, przez ładowanie stacjonarne aż po testowanie nowatorskich metod, takich jak „EVolution Road" („elektryczna droga"), opartych na budowie drogi elektrycznej, automatycznie wykrywającej i ładującej pojazdy elektryczne w czasie postoju i jazdy. Kolejnym, istotnym elementem jest bieżące monitorowanie pracy zamontowanych baterii. Master BMS, zaprojektowany przez firmę BMZ - lidera na europejskim rynku litowo-jonowych inteligentnych systemów zasilania, jest kompleksowym rozwiązaniem służącym do zarządzania baterią bądź zespołem baterii.
W jaki sposób rozwiązania transmisyjne dostarczane przez Tekniska Polska biorą udział w procesie rozwoju technologii, której celem nadrzędnym jest poprawa jakości życia poprzez zmniejszenie zanieczyszczenia środowiska?
Elementem składowym sterowania Masterem BMS jest GSM-owy router UR5i v2 służący do bezprzewodowej, zdalnej łączności jednostki sterującej w pojedzie z centralnym punktem zarządzania i kontroli. Dzięki zabezpieczonej sieci VPN łączącej poszczególne routery w pojazdach, do Data Center spływają informacje dotyczące bieżących parametrów baterii, szacowanego zasięgu, lokalizacji pojazdu a także informacje ostrzegawcze mające bezpośrednio związek ze stanem pojazdu i pośrednio z bezpieczeństwem pasażerów.
Dane z jednostki sterującej są na tyle istotne dla funkcjonowania pojazdu ale też dla bieżącej diagnostyki stanu baterii, że firma BMZ zdecydowała się użyć bezprzewodowy router UR5i v2 opierając swój wybór na niezawodności i funkcjonalności, w tym na funkcjach diagnostyki istotnych dla sprawnego zarządzania routerem.
Router UR5i v2 jest idealnym urządzeniem w systemach transportowych i bezpieczeństwa umożliwiając dostęp do Internetu lub bezprzewodowe podłączenie kamer monitoringu. Zapewnia bezpieczne zdalne połączenie do pojedynczych komputerów jak i sieci LAN np. bankomatów oraz innego typu terminali samoobsługowych: infokiosków, automatów vendingowych itp.
Router jest wyposażony w porty Ethernet 10/100, porty cyfrowe I/O, dwa czytniki kart SIM w celu zapewnienia niezawodnej komunikacji GSM oraz zintegrowaną antenę GSM/GPS/WiFi. Router wspiera bezpieczną transmisję VPN w technologii IPsec, OpenVPN, L2TP. W interfejsie web są dostępne szczegółowe informacje o pracy routera, m.in. parametry sygnału GSM, szczegółowy dziennik zdarzeń itp. Router wspiera: DHCP, NAT, NAT-T, DynDNS, NTP, VRRP, sterowanie za pomocą SMS i inne zaawansowane funkcje. Do funkcji diagnostycznych, zapewniających ciągłą pracę należą: automatyczna kontrola połączenia PPP z możliwością automatycznego restartu w wypadku utraty połączenia, a także sprzętowy Watchdog monitorujący stan routera.