Firma Bosch Rexroth wspiera realizację i modernizację obiektów hydrotechnicznych

| Realizacje

Obiekty hydrotechniczne to niezwykle ważny element infrastruktury wodnej śródlądowej i morskiej. Ze względu na ochronę przeciwpowodziową, transport wodny czy rozwój turystyki, obiekty te wpływają na codzienne funkcjonowanie każdego mieszkańca miasta czy wsi. Wymóg niezawodnego działania w ekstremalnie trudnych warunkach oraz długi okres eksploatacji to wyzwania, którym nie jest łatwo sprostać.

Firma Bosch Rexroth wspiera realizację i modernizację obiektów hydrotechnicznych

Firma Bosch Rexroth wspiera budowę i modernizację obiektów hydrotechnicznych projektując i dostarczając napędy:

  • jazów i zapór,
  • śluz, w tym systemów bezpieczeństwa "ship arrestors",
  • mostów zwodzonych i obrotowych,
  • ramp Ro-Ro,
  • systemów oszczędzania wody,
  • sterowania turbin.

Do produkcji napędów wykorzystywane są wysokiej jakości komponenty marki Rexroth, takie jak: pompy, rozdzielacze, zawory sterujące, filtry oraz siłowniki hydrauliczne z innowacyjnymi powłokami ochronnymi ENDUROQ zapewniającymi najwyższą odporność na trudne warunki środowiskowe.

Firma Bosch Rexroth od lat realizuje dostawy i uruchamia napędy na wielu polskich i nadbałtyckich obiektach. Warto przywołać kilka z nich:

  • jazy: Rogów, Koźle, Lipki, Opole, Kozielno, Janowice, Lewin Brzeski, Nysa Kłodzka, Wrocław; Chrościce - napędy klap jazów,
  • zapora we Włocławku,
  • zbiornik wodny Świnna Poręba - napęd zasuw awaryjnych oraz klap przelewów powierzchniowych,
  • zbiornik Nysa - budowla zrzutowa: napędy 3 klap i zasuw,
  • zbiornik Nysa - przelew boczny: napędy klap,
  • śluza Kłodnica - dostawa napędów,
  • Świnoujście, Kłajpeda, Bałtijsk - napędy ramp Ro-Ro,
  • Kłajpeda - napęd mostu zwodzonego.

Ostatnim zrealizowanym projektem hydrotechnicznym jest napęd gdańskiej kładki łączącej brzegi Motławy. Firma Bosch Rexroth wyprodukowała, dostarczyła i uruchomiła kompletny napęd hydrauliczny kładki, z agregatem zasilającym, blokami sterowania, siłownikami hydraulicznymi oraz układ sterowania elektrycznego. Prace nad projektem trwały od października 2016 do maja 2017. W połowie czerwca obiekt został przekazany do eksploatacji, przyczyniając się do rewitalizacji tej części Gdańska.