Switche Viper nowej serii w pociągach produkcji Newag S.A.
| RealizacjeInne spojrzenie na infrastrukturę sieciową jaką zastajemy w pociągach pasażerskich.
„Będąc skupieniem ludzi, złączonych ze sobą względami na korzyści wynikające ze współżycia, miasto rozwijało się tak, jak tego wymagało życie…”
Słowa sprzed prawie stu lat, pochodzące z manifestu „Miasto. Masa. Maszyna.” autorstwa Tadeusza Peipera, założyciela i redaktora czasopisma „Zwrotnica”, nabierają dzisiaj nowego, międzymiastowego znaczenia. Nie chodzi już o współżycie ludzi na rzecz jednego miasta, aglomeracji. Dzisiaj „życie” wymaga współdziałających ze sobą miast (ludzi) odległych od siebie niejednokrotnie o kilkaset kilometrów. Do tego współżycia potrzebne jest zapewnienie odpowiedniej, dopasowanej komunikacji. Na potrzeby te odpowiadają włodarze miast, a nawet całych województw. W przypadku Województwa Pomorskiego, jest to zapowiedź powstania nowych połączeń kolejowych na trasie Tczew – Trójmiasto.
„Będą to cztery pary pociągów w relacji Tczew – Gdańsk Wrzeszcz. Co ważne, podróż będzie szybsza, bo składy zatrzymają się tylko na stacjach Pruszcz Gdański i Gdańsk Główny” – informuje Ryszard Świlski, wicemarszałek Województwa Pomorskiego”.
Odpowiedź na zapotrzebowanie społeczeństwa na poziomie decyzyjnym to jedno, natomiast za podjętymi decyzjami idą konkretne działania, w których jednym z ogniw tego łańcucha zadań jest Tekniska Polska.
Co zrobić aby zapewnić nie tylko komfort ale i bezpieczeństwo „skupionych ludzi” – pasażerów.
Tadeusz Peiper w swym manifeście wskazuje na pewnego rodzaju konflikt pomiędzy rozwojem, produkcją a funkcjonalnością tworzonych maszyn.
„Ludzie pracują nad maszyną, ludzie wytwarzają maszynę, nie zastosowują jej praktycznie, nie biorą udziału w tej części życia w której zaczyna ona spełniać swoje zadanie…”
Na przekór postawionej 100 lat temu tezie rozwiązaniem funkcjonalnym i wspomagającym niezawodną pracę infrastruktury sieciowej są sprawdzone zestawy switchy sieciowych Viper-120A-T4G-P8-LV i Viper-212A-T3G-P8-HV. Produkty sieciowe Westermo zgodne są z wymaganiami normy EN50155… podobnie jak wiele innych tego typu dostępnych na rynku.
Dlaczego wybór pada właśnie na Vipery? Odpowiedź tkwi w ich parametrach
i funkcjonalności. Viper, w języku polskim żmija, podobnie jak przedstawiciel tego gatunku gadów charakteryzuje się elastycznością, odpornością i adaptacją do warunków, nawet tych najcięższych.
Vipery, niewidoczne dla pasażera, wykorzystywane są przez Newag S.A. do tworzenia niezawodnej, pokładowej sieci komunikacyjnej. To właśnie dzięki niej pasażerowie pociągów produkowanych przez Newag mogą czuć się bezpiecznie dzięki monitoringowi video, słyszeć emitowane w pociągu zapowiedzi, czytać informacje z tablic świetlnych zaś personel pociągu może obserwować ruch pasażerów oraz korzystać z dobrodziejstw komputeryzacji i automatyzacji obsługi składu.
Zespół Tekniska Polska