Dobry rok dla browarów

W 2006 roku wzrost sprzedaży piwa był dwa razy wyższy od wcześniej zakładanego. Polacy nabyli niemal 3,25 mld litrów tego napoju, co jest równoznaczne wzrostowi na poziomie 7,2%. Największy, bo 10-procentowy wzrost w stosunku do analogicznego okresu z 2005 nastąpił w ostatnim kwartale zeszłego roku. Głównymi przyczynami tych wyników było gorące lato, ciepła zima, wzrost siły nabywczej obywateli, a także liczne zawody sportowe – w tym Mistrzostwa Świata w piłce nożnej.

Polski rynek produkcji piwa należy prawie w całości do czterech ogólnokrajowych producentów, którzy są częściami międzynarodowych koncernów. Łączna wartość sprzedaży wyniosła ponad 10 mld zł, z czego największy wzrost w wysokości aż 10,7% uzyskała Kompania Piwowarska.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Systemy zarządzania produkcją w browarze w Warce
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Electro Instal & Light-Tech Expo 2025 - targi elektrotechniki, oświetlenia i automatyki budynkowej
Silniki i napędy
Zakończono budowę fabryki koreańskiej spółki POSCO
Aktualności
CARGOUNIT zawarł z Siemens Mobility kompleksową umowę serwisową na utrzymanie lokomotyw
Artykuły
Przyszłość rynku szyn zbiorczych
Bezpieczeństwo
Westermo wzmacnia obecność w Europie
Aktualności
Rynek czynników cieplnych

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów