Traktat z Schengen i trudności na wschodnich granicach

| Gospodarka

Wchodząc do strefy wolnego ruchu Schengen, Polska została zobowiązana do uszczelnienia swoich wschodnich granic z państwami, które nie należą do Unii Europejskiej. Z tego powodu, na zachowanych przejściach granicznych powstały większe opóźnienia w ruchu, utrudniające skuteczną wymianę handlową z państwami byłego Związku Radzieckiego. Przewidując takie konsekwencje zmian, jeszcze w ubiegłym roku opracowano Program Zintegrowanego Zarządzania Granicą, który przewiduje budowę nowych przejść granicznych – terminalu Dołhobyczów-Uhrynów i Zbereże-Adamczuki. Pierwszy z nich ma być największym i najbardziej nowoczesnym granicznym przejściem drogowym w Polsce. Budynki infrastruktury terminali mają być zlokalizowane po polskiej stronie granicy, a koszt ich budowy przekroczy 40 mln euro. Dzięki 9 pasom ruchu pracownicy służby granicznej mają obsługiwać w Uhrynowie w ciągu doby 4 tys. samochodów osobowych i tysiąc ciężarowych oraz 30 autobusów. Budowa ma się rozpocząć już niebawem, a zakończyć w 2011 roku.

Traktat z Schengen i trudności na wschodnich granicach

Zobacz również