Wiatrowa inwestycja Toyoty?

Jak donosi dziennik „Polska” japoński gigant motoryzacyjny rozważa wybudowanie w sąsiedztwie swoich wałbrzyskich fabryk elektrowni wiatrowej. Lokalizacja wydaje się być idealna, ponieważ Wałbrzyska Specjalna Strefa Ekonomiczna położona jest na terenach wietrznych.

Posłuchaj
00:00

W celu określenia, czy fakt ten przełoży się to na wysoką sprawność elektrowni, Toyota Motor Manufacturing Poland wybudowała tymczasowo 60-metrowy maszt wyposażony w anemometry mierzące kierunek i prędkość wiatru. Zbierane aż do wiosny dane pomiarowe posłużą do oceny opłacalności inwestycji.

Na ostateczną decyzję koncernu trzeba będzie poczekać nawet rok. Nie bez znaczenia będzie też sytuacja ekonomiczna firmy w dobie pogłębiającego się kryzysu na rynku motoryzacyjnym. Jeśli jednak projekt dojdzie do skutku, Toyota Motor Manufacturing Poland obniży koszty wytwarzania korzystając z darmowej energii elektrycznej.

Powiązane treści
Wałbrzyska Toyota zakończyła inwestycję wartą 123 mln zł - produkuje już nowy silnik
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Bateria piaskowa zasila miasto – fiński przełom w ciepłownictwie
Przemysł 4.0
Przybywa inteligentnych fabryk
Bezpieczeństwo
TÜV SÜD certyfikuje specyfikację IO-Link Safety
Aktualności
Rusza Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego!
Aktualności
Nowa fabryka Siemensa
Roboty
Infineon rozwija roboty humanoidalne, wykorzystując technologię firmy Nvidia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów