Na rynku PLM zmalało tempo wzrostu
| Gospodarka ArtykułyWedług badań firmy CIMdata w 2013 r. rynek PLM (Product Lifecycle Management) wzrósł o 4,8% do 35 mld dolarów, zwalniając po kilku latach szybkiego rozwoju. Liderzy rynkowi, przedstawiający umiarkowane wyniki w 2013 r., mieli jednak na początku 2014 r. dobry start. Na dobrym poziomie utrzymuje się sprzedaż oprogramowania, natomiast typowego dla ostatnich lat wzrostu nie wykazują usługi. CIMdata szacuje, że rynek PLM, z roczną stopą wzrostu (CAGR) w wysokości 5,8%, osiągnie w 2018 r. wartość 46,2 mld dolarów.
Firmy dokonują inwestycji z zakresu PLM w wielu różnych dziedzinach. Wykorzystują przy tym wiele dostępnych rodzajów rozwiązań, w tym oprogramowanie CAD, systemy symulacji, analizy i wizualizacji, cPDm (collaborative Product Definition management), itp. Różnorodność ta znajduje odzwierciedlenie w postaci liczby dostawców rozwiązań dla rynku PLM oraz w tym, że nie ma dominacji jednego typu produktu.
W 2013 r. szesnastu dostawców osiągnęło na rynku PLM przychody przekraczające 500 mln dolarów. Trzy firmy - Dassault Systemes, PTC oraz Siemens PLM Software - są głównymi dostawcami zarówno narzędzi, jak i technologii cPDm, podczas gdy inne, takie jak Autodesk i Mentor Graphics, to przede wszystkim dostawcy narzędzi, którzy koncentrują się na specyficznych segmentach omawianego rynku.
Przedsiębiorstwa, które uzyskują najwięcej przychodów z całego rynku PLM zaprezentowano na rysunku obok. Ilustruje on różnorodność firm, które w tym rynku uczestniczą, choć nie wszystkie mogą ze sobą konkurować bezpośrednio.
źródło: CIMdata