Presja cenowa zmusza dostawców silników do wejścia na nowe rynki produktowe

| Gospodarka Artykuły

Według nowego raportu IHS dostawcy silników elektrycznych niepewni co do skuteczności prawodawstwa w zakresie efektywności energetycznej i stojący w obliczu rosnącej presji cenowej, aby utrzymać swoją konkurencyjność zwracają się ku innym kategoriom produktów. Raport omawiający globalny rynek silników niskiego napięcia przewiduje, że przychody z mniej wydajnych urządzeń IE1/Nema High Efficiency będą do roku 2019 szybko spadać, i zarówno silniki IE2/Nema High Efficiency, jak i IE3/Nema Premium Efficiency będą miały w światowym rynku udział większy niż produkty IE1.

Presja cenowa zmusza dostawców silników do wejścia na nowe rynki produktowe

Trudności gospodarcze w Chinach i w strefie euro zmniejszyły w ostatnich latach popyt na silniki LV, donosi IHS. Trudności te zostały jeszcze spotęgowane przez luki w przepisach, które ograniczyły ich planowany wpływ na Chiny, Europę czy nawet Stany Zjednoczone. Chociaż postęp technologiczny doprowadził do zwiększenia liczby projektów silników energooszczędnych i o wyższej kategorii cenowej, globalne problemy gospodarcze w 2014 roku skutecznie przeciwdziałały istotnemu wzrostowi przychodów uzyskiwanych z produkcji takich maszyn, a dostawcy silników znaleźli się pod presją cenową ze strony użytkowników.

Podczas gdy Europa i USA podjęły środki w celu zapobieżenia wykorzystywaniu luk prawnych, IHS twierdzi, że nie jest niczym niezwykłym to, że aby takie regulacje stały się naprawdę skuteczne musi upłynąć około 3-5 lat. To sugeruje, że aby pozostać konkurencyjnymi, dostawcy silników muszą oferować atrakcyjne ceny sprzedaży i koszty instalacji.

Ponieważ dalsza poprawa sprawności silników będzie zarówno droga, jak i - w niektórych przypadkach - przesadna, niektórzy producenci silników już oferują układy VSD, a nawet pompy, wentylatory i sprężarki o ponadprzeciętnej efektywności. Takie zwiększenie nacisku na wydajność systemu, zapewni użytkownikom końcowym więcej możliwości.

Globalny rynek silników elektrycznych niskiego napięcia jest rozdrobniony i dojrzały, więc często zmiany dokonują się powoli. Jednak niektóre sektory reagują na innowacje inaczej niż inne. Na przykład rynki pomp, wentylatorów i sprężarek - które stanowią ponad dwie trzecie zastosowań silników - wdrażają klasy IE4/Nema Super Premium silników i układów VSD szybciej niż w innych sektorach, z powodu wymagań dotyczących pracy w ciągłym obciążeniu.

W 2014 roku ponad 75% silników niskonapięciowych sprzedano do firm OEM - które IHS nazywa "sektorem dyskretnym" - czyniąc silniki sprzedawane do tego sektora prawdopodobnie najlepszymi obiektami do wdrażania rozwiązań mających na celu osiąganie najwyższej wydajności, ponieważ stanowią one źródło potencjalnie największych oszczędności energii. Silniki te charakteryzują się mocą znamionową 0,75-7,5 kW i są zazwyczaj urządzeniami niskokosztowymi.

źródło: Drives & Controls