Dwa sposoby na branżę motoryzacyjną

W maju odbyły się we Wrocławiu dwie konferencje przeznaczone dla przedstawicieli firm z branży motoryzacyjnej. Chociaż wydarzenia te ściśle łączyła tematyka branżowa, to sposób organizacji oraz poruszane zagadnienia były inne. Przedstawiamy relacje z obydwu spotkań.

Posłuchaj
00:00

Konferencja techniczna Automotive

Pierwszym z opisywanych wydarzeń była konferencja Automotive, która miała miejsce w dniach 10 i 11 maja. Tematyka spotkania była dosyć ogólna i w dużej części zogniskowana wokół nowoczesnej produkcji i cyfrowych, zinformatyzowanych fabryk. Spotkanie otworzył przedstawiciel firmy Siemens, która była partnerem technologicznym, dziekan wydziału mechanicznego Politechniki Wrocławskiej oraz przedstawiciel Konfederacji Lewiatan.

Cykl wystąpień konferencyjnych

Podczas dwudniowego spotkania uczestnicy mogli wysłuchać wystąpienia szesnastu prelegentów - osób związanych z produkcją w branży motoryzacyjnej, dostawców technologii oraz przedstawicieli stowarzyszeń branżowych, instytutów i uczelni wyższych. Prelekcje te zostały pogrupowane w kilku blokach tematycznych, m.in. związanych z cyfrową fabryką, systemami produkcji, bezpieczeństwem w przemyśle oraz monitoringiem i diagnostyką.

Obecnie wiele uwagi w branży skupionej jest na czwartej rewolucji przemysłowej oraz zmianach w przemysłowych systemach sterowania - i zagadnieniom tym poświęcony był również referat otwierający konferencję. Wygłosił go Jacek Reiner z Politechniki Wrocławskiej, przedstawiając możliwości, jakie daje sztuczna inteligencja w produkcji. Omówione zostały jej zastosowania do przetwarzania dużych ilości danych i usprawniania wydajności systemów produkcyjnych.

Andrzej Kozak z UDT przedstawił z kolei wykład dotyczący

Perspektywa dostawców

Automotive Production Support to inicjatywa na rynku nowa, która zapowiadana była jako zamknięte spotkanie dla profesjonalistów związanych z produkcją motoryzacyjną. Celem organizatora było zgromadzenie w jednym miejscu osób ściśle związanych z branżą - i rzeczywiście się to udało. W konferencji wzięło udział blisko sto osób, w większości kadra techniczna oraz średnia i wyższa kadra zarządzająca. Nietrudno domyśleć się, że audytorium to było dla wystawców zdecydowanie satysfakcjonujące.

Drugim z wyróżników spotkania było zaproszenie do uczestniczenia w nim firm mających ofertę do siebie komplementarną, a nie konkurencyjną. Stąd też we Wrocławiu był jeden dostawca robotów - w tym przypadku firma Fanuc, jeden dostawca maszyn do laserowej obróbki blach - Prima Power, itd. Zapewniało to nie tylko kompletność oferty dla branży, ale najzwyczajniej też zdrową atmosferę, gdzie rzeczywiście można było wymienić się doświadczeniami. "W bardzo krótkim czasie, w jednym miejscu mamy możliwość spotkać tych klientów, na których nam najbardziej zależy i nawiązać odpowiednie kontakty handlowe" – komentował Roman Padewski, dyrektor zarządzający Prima Power Central Europe.

Plany przyszłoroczne

Organizator zaprasza już do udziału w Automotive Production Support w 2017 roku. Tymczasem na jego kanale YouTube obejrzeć można m.in. relację wideo z ostatniego wydarzenia: goo.gl/UNIkoP.

Zbigniew Piątek

Powiązane treści
Co czeka polską branżę motoryzacyjną?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA - produkcja cobotów od 2026 roku

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów