Energetyka wiatrowa napędza popyt na włókno szklane

Według Transparency Market Research wartość globalnego rynku włókna szklanego zwiększy się w latach 2014-2024 z 8,5 do 17 mld dolarów, co oznacza średni roczny wzrost o 7,5%. Ze względu na właściwości - lekkość, wytrzymałość i odporność na uderzenia - ma ono wiele zastosowań w budownictwie, transporcie, przemyśle i energetyce odnawialnej. W 2014 r. największy udział w tym rynku miała pierwsza z wymienionych branży.

Posłuchaj
00:00

Dzięki rozwojowi energetyki odnawialnej w kolejnych latach zapotrzebowanie na ten materiał najszybciej wzrośnie w produkcji elementów turbin wiatrowych. Głównym rynkiem zbytu włókna szklanego pozostanie region Azji i Pacyfiku, przede wszystkim dzięki popularyzacji energetyki wiatrowej w Chinach i Indiach.

Powiązane treści
Przybywa starzejących się elektrowni wiatrowych
W bielskim parku technologicznym otwarto Centrum Transferu Technologii Kompozytowych
Rynek włókien szklanych - prawie 11 mld dolarów w 2025 roku
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Silniki i napędy
Rynek silników z magnesami trwałymi
Przemysł 4.0
DigiKey odkrywa kulisy automatyki – nowy sezon serii wideo Factory Tomorrow
Obudowy, złącza, komponenty
Światowe zapotrzebowanie na węże przemysłowe
Aktualności
Nowy hub logistyczny FedEx
Przemysł 4.0
Cyfrowe bliźniaki w modelowaniu zużycia energii
Roboty
Polimery FRP inspirowane origami – nowe możliwości w robotyce

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów