Emerson kupuje Aventics za 527 milionów euro, tworząc giganta o wartości 1,5 miliarda dolarów
| Gospodarka ArtykułyOd obecnego właściciela, niemiecko-skandynawskiego inwestora - Tritona, Emerson kupuje dawną jednostkę pneumatyczną firmy Bosch Rexroth, znaną obecnie pod nazwą Aventics. Transakcja o wartości 527 mln euro zostanie zrealizowana w gotówce. W 2013 roku Triton kupił pneumatyczny biznes Boscha za około 200 mln euro. Zdaniem Emersona przejęcie stworzy biznes o wartości 1,5 mld dolarów i znacznie zwiększy jego zasięg na wartym 13 miliardów dolarów rynku inteligentnej pneumatyki przeznaczonej do zastosowań w automatyce maszynowej i przemysłowej.
Firma Aventics ma siedzibę w Luksemburgu i główne biuro w Laatzen w Niemczech. W pięciu ośrodkach produkcyjnych na świecie zatrudnia około 2100 pracowników. W 2017 roku sprzedaż firmy osiągnęła wartość 425 milionów dolarów.
Aventics ma uzupełniać ofertę należących do Emersona marek Asco Numatics i Joucomatic. Emerson przewiduje, że rozszerzona oferta stworzy jeden z najszerszych portfeli urządzeń pneumatycznych i kontrolujących płyny, zawierających funkcje monitorowania pracy w celu poprawy sprawności i wydajności systemów oraz zwiększania bezpieczeństwa i optymalizacji zużycia energii. Aventics będzie budować i wzmacniać swoje możliwości na kluczowych dyskretnych i hybrydowych rynkach automatyki, w tym rynkach żywności i napojów, opakowań, montażu samochodów i sprzętu medycznego.
Dwie trzecie działalności Aventics należy do sektora dyskretnego, 23% prowadzone jest w sektorze przemysłowym, a 11% w hybrydowym. Działalność Emersona w 35% należy do sektora przemysłowego, 34% do sektora procesowego i hybrydowego, a 24% do sektora dyskretnego. Oczekuje się, że połączony biznes będzie miał 37% swojej działalności w sektorze dyskretnym, 31% w sektorze przemysłowym oraz 27% w sektorze procesowym i hybrydowym.
Przewiduje się, że proces przejęcia zakończy się w czwartym kwartale 2018 r. z zastrzeżeniem spełnienia zwyczajowych warunków zamknięcia transakcji i uzyskania niezbędnych akceptacji organów nadzoru.
źródło: Drives & Controls