Gigant dystrybucji komponentów elektronicznych stawia na automatykę
| Gospodarka AktualnościDigi-Key Electronics, amerykański dystrybutor podzespołów elektronicznych, postawił sobie za cel stać się wiodącym dostawcą elementów automatyki przemysłowej (industrial automation - IA) na świecie. Do swojego portfolio dołączył ponad 14 tys. części dla automatyki, w tym produkty firm Sick, Idec, Carlo Gavazzi oraz Belden. Digi-Key Electronics zmodernizował również dział IA na swojej stronie internetowej, rozwijając możliwości wyszukiwania i dostosowując serwis do urządzeń mobilnych.
- Digi-Key chce być liderem w branży oraz źródłem produktów i rozwiązań z dziedziny automatyki przemysłowej dla klientów na całym świecie. Automatyka przemysłowa to ogromna branża, która uzupełnia naszą obecną ofertę i odgrywa kluczową rolę w automatyzacji budynków, w fabrykach, przemyśle 4.0 i wielu innych miejscach. Chcemy współpracować z projektantami i nabywcami w tych obszarach zastosowań, aby umożliwić wprowadzanie innowacji i rozszerzanie funkcjonalności ich systemów, procesów i maszyn - mówił Eric Wendt, dyrektor ds. rozwoju strategicznego w zakresie automatyki przemysłowej.
Oferta firmy Digi-Key w zakresie automatyki przemysłowej obejmuje takie elementy, jak sterowniki PLC, interfejsy HMI, serwonapędy, czujniki, urządzenia bezpieczeństwa, kable, przekaźniki, wyłączniki czasowe i switche. Wszystkie urządzenia pochodzą od renomowanych producentów, takich jak Phoenix Contact, Omron, Panduit, Red Lion, TE, Molex, Crouzet, Weidmuller, Harting czy B&B SmartWorx.
Digi-Key obsługuje rynek globalny z małego miasteczka Thief River Falls w Minnesocie, w pobliżu kanadyjskiej granicy. Oferuje ponad 8,1 mln produktów wytwarzanych przez przeszło 750 producentów, z czego ponad 1,4 mln znajduje się w magazynie firmy i może być wysyłane natychmiast. Digi-Key przekonuje, że przeciętne zamówienie jest odbierane, pakowane i wysyłane w ciągu 20 minut, a 99% zamówień jest wysyłanych w tym samym dniu, w którym zostały złożone.
Firma zatrudnia ponad 3500 osób i realizuje zamówienia na całym świecie za pośrednictwem ponad 80 lokalnych stron internetowych, obsługując 24 waluty i dziesięć języków. Każdy przedmiot jest wysyłany do klientów ze Stanów Zjednoczonych.
W ubiegłym roku Digi-Key zrealizował ponad 1,6 mln zamówień międzynarodowych i zanotował globalny wzrost o 26%, a sprzedaż przekroczyła 2,3 mld dolarów, pokonując po raz pierwszy próg 2 mld. Aby poradzić sobie z szybkim wzrostem, firma rozpoczęła niedawno prace nad trzyletnim projektem budowy nowego, czteropiętrowego centrum dystrybucyjnego, które powstanie kosztem ponad 300 mln dolarów. Inwestycja ma czterokrotnie zwiększyć powierzchnię firmy i podwoić możliwości obsługi zamówień.
źródło: Drives & Controls