Kinko Optical wchodzi na rynek motoryzacyjny

| Gospodarka Aktualności

Producent soczewek optycznych Kinko Optical wchodzi ze swoimi produktami na rynek motoryzacyjny. Po spotkaniu akcjonariuszy 18 czerwca prezes firmy Kent Chen ogłosił, że firma będzie oferować obiektywy do zaawansowanego systemu wspomagania kierowcy ADAS, kamer cofania oraz systemu dookólnego monitorowania otoczenia AVM.

Kinko Optical wchodzi na rynek motoryzacyjny

Firma Kinko, mając na uwadze coraz powszechniejsze wykorzystywanie sztucznej inteligencji i internetu rzeczy, opracowała między innymi obiektywy do zastosowań w IoT, dla kamer sieciowych, czujników światła strukturalnego, systemów rozpoznawania twarzy typu ToF (time of flight) oraz urządzeń obsługujących wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość. Obecnie główne linie produktowe Kinko to szklane obiektywy dla lustrzanek (DSLR) i soczewki dla projektorów i kamer smartfonowych.

W pierwszym kwartale 2019 roku tajwański producent odnotował sumę przychodów w wysokości 771.2 mln NT (24,5 mln USD), mając przy tym stratę netto o wartości 70,4 mln NT. Skonsolidowane przychody za maj wyniosły 292,5 mln NT, co oznacza sekwencyjny wzrost o 10,58%, ale spadek roczny o 8,95%.

źródło: DigiTimes