Przyspiesza automatyzacja handlu

Badanie RetailWire i Brain Corp potwierdza, że COVID-19 znacznie przyspieszył rozwój i wdrażanie automatyzacji w handlu, szczególnie detalicznym. Roboty używane do takich zadań, jak utrzymanie higieny czy skanowanie półek w sklepach i magazynach, mają świetne opinie i dobrze się sprzedają. Zdaniem ekspertów w ciągu najbliższych kilku lat handel szybko przyjmie nowe technologie.

Posłuchaj
00:00

Z raportu "Roboty w handlu detalicznym" wynika, że aż 64% ankietowanych detalistów uważa, że niezwykle istotne jest posiadanie własnej, jasnej i wykonalnej strategii automatyzacji na najbliższe lata. Wśród dużych detalistów ta opinia jest jeszcze bardziej powszechna - odpowiedziało tak aż 77% z nich. Roboty w handlu zaczęły się pojawiać zaledwie dekadę temu, a obecnie już połowa respondentów planuje w ciągu najbliższych 18 miesięcy wdrożenie automatyki w swoich punktach sprzedaży.

Pandemia zwróciła uwagę na automatyzację i korzyści z niej płynące. Autonomiczne roboty pomagają w zwiększeniu produktywności, utrzymaniu czystości czy obsłudze klientów w sklepach. Sklepy zaczęły przywiązywać większą wagę do czystości, by spełnić wysokie oczekiwania klientów. Większość (72%) respondentów twierdzi, iż nie przewiduje dużej zmiany w oczekiwaniach konsumentów co do czystości w sklepie, nawet po szerokiej dystrybucji szczepionek i poprawie sytuacji. Niemal tyle samo (73%) detalistów przyznaje, że znaczenie robotyki w magazynach lub centrach dystrybucji wzrosło z powodu czynników, które pojawiły się podczas pandemii.

Roboty pomagają w pracy i gromadzeniu danych

Potrzeba utrzymania czystych i bezpiecznych obiektów zbiegła się w czasie z rosnącą świadomością korzyści płynących z automatyzacji opartej na analizie danych. Dziś autonomiczne roboty nie tylko skanują towary w hurtowni lub w sklepie, w celu wykrycia braków czy niewłaściwych kodów SKU. Wychwytują także nawyki zakupowe i mikrotrendy, czyli różnego rodzaju dane, które w kilka lat doprowadziły firmę Amazon na szczyt branży handlowej.

Pandemia spowodowała wzrost zainteresowania systemami wspierającymi procesy sprzedażowe. Zdejmują one część zadań z pracowników, organizują je lub ułatwiają realizację prac monotonnych. Automatyzacja procesów to jeden z najsilniejszych trendów w handlu. Ta teza znajduje potwierdzenie w raporcie mówiącym, że zastosowanie robotów - oprócz podstawowych korzyści, dla których nastąpiło wdrożenie - będzie przynosiło jeszcze więcej profitów, takich jak możliwość przechwytywania w czasie rzeczywistym szczegółowych informacji o produktach na półkach, odnotowywania wzorców zakupowych klientów, a także monitorowania cen czy stanu produktów w sklepie i magazynie. Uzbrojeni w tego typu informacje sprzedawcy detaliczni będą mogli podejmować właściwe decyzje i zwiększać zyski.

Źródło: inPlus Media

Powiązane treści
Amerykański gigant handlowy wprowadza dostawy dronami
Brak wykwalifikowanej kadry przyspiesza automatyzację budownictwa
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Obudowy, złącza, komponenty
Połączenia we współczesnym przemyśle - pewne, wydajne i bezpieczne
Przemysł 4.0
Uproszczenie kontroli jakości - kontrola wizyjna korzystająca z AI
Obudowy, złącza, komponenty
W Poznaniu powstanie zautomatyzowany magazyn wysokości wieżowca
Aktualności
Finansowanie używanych maszyn do obróbki metali, których wiek sięga nawet 10 lat
Bezpieczeństwo
Polski producent armatury przemysłowej uzyskał amerykański certyfikat ASME
Przemysł 4.0
Maspex zmodernizował system sterowania linii produkcyjnej

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów