Przyspiesza automatyzacja handlu

Badanie RetailWire i Brain Corp potwierdza, że COVID-19 znacznie przyspieszył rozwój i wdrażanie automatyzacji w handlu, szczególnie detalicznym. Roboty używane do takich zadań, jak utrzymanie higieny czy skanowanie półek w sklepach i magazynach, mają świetne opinie i dobrze się sprzedają. Zdaniem ekspertów w ciągu najbliższych kilku lat handel szybko przyjmie nowe technologie.

Posłuchaj
00:00

Z raportu "Roboty w handlu detalicznym" wynika, że aż 64% ankietowanych detalistów uważa, że niezwykle istotne jest posiadanie własnej, jasnej i wykonalnej strategii automatyzacji na najbliższe lata. Wśród dużych detalistów ta opinia jest jeszcze bardziej powszechna - odpowiedziało tak aż 77% z nich. Roboty w handlu zaczęły się pojawiać zaledwie dekadę temu, a obecnie już połowa respondentów planuje w ciągu najbliższych 18 miesięcy wdrożenie automatyki w swoich punktach sprzedaży.

Pandemia zwróciła uwagę na automatyzację i korzyści z niej płynące. Autonomiczne roboty pomagają w zwiększeniu produktywności, utrzymaniu czystości czy obsłudze klientów w sklepach. Sklepy zaczęły przywiązywać większą wagę do czystości, by spełnić wysokie oczekiwania klientów. Większość (72%) respondentów twierdzi, iż nie przewiduje dużej zmiany w oczekiwaniach konsumentów co do czystości w sklepie, nawet po szerokiej dystrybucji szczepionek i poprawie sytuacji. Niemal tyle samo (73%) detalistów przyznaje, że znaczenie robotyki w magazynach lub centrach dystrybucji wzrosło z powodu czynników, które pojawiły się podczas pandemii.

Roboty pomagają w pracy i gromadzeniu danych

Potrzeba utrzymania czystych i bezpiecznych obiektów zbiegła się w czasie z rosnącą świadomością korzyści płynących z automatyzacji opartej na analizie danych. Dziś autonomiczne roboty nie tylko skanują towary w hurtowni lub w sklepie, w celu wykrycia braków czy niewłaściwych kodów SKU. Wychwytują także nawyki zakupowe i mikrotrendy, czyli różnego rodzaju dane, które w kilka lat doprowadziły firmę Amazon na szczyt branży handlowej.

Pandemia spowodowała wzrost zainteresowania systemami wspierającymi procesy sprzedażowe. Zdejmują one część zadań z pracowników, organizują je lub ułatwiają realizację prac monotonnych. Automatyzacja procesów to jeden z najsilniejszych trendów w handlu. Ta teza znajduje potwierdzenie w raporcie mówiącym, że zastosowanie robotów - oprócz podstawowych korzyści, dla których nastąpiło wdrożenie - będzie przynosiło jeszcze więcej profitów, takich jak możliwość przechwytywania w czasie rzeczywistym szczegółowych informacji o produktach na półkach, odnotowywania wzorców zakupowych klientów, a także monitorowania cen czy stanu produktów w sklepie i magazynie. Uzbrojeni w tego typu informacje sprzedawcy detaliczni będą mogli podejmować właściwe decyzje i zwiększać zyski.

Źródło: inPlus Media

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Chiny zainwestują ponad 100 miliardów dolarów w robotykę i zaawansowane technologie
Bezpieczeństwo
Rynek czujników gazów - 3 mld dolarów w 2032 roku
Aktualności
Rynek powłok przemysłowych
Bezpieczeństwo
Nowy moduł mutingu DMM4 firmy SICK – bezpieczny przepływ materiałów w zautomatyzowanej produkcji
Aktualności
Rynek wózków widłowych będzie rósł 7% rocznie
Silniki i napędy
Targi Bauma: Bosch zaprezentuje 800-woltowy napęd elektryczny do maszyn budowlanych
Powiązane treści
Amerykański gigant handlowy wprowadza dostawy dronami
Brak wykwalifikowanej kadry przyspiesza automatyzację budownictwa

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów