Presja cenowa dzieli rynek automatyki domowej

Analitycy z ABI Research prognozują, że w 2021 roku łączne światowe wydatki konsumentów na komponenty automatyki domowej osiągną wartość 27,3 mld dolarów, co przekłada się na wzrost o 20,3% rok do roku. Wraz ze wzrostem inwestycji w tego typu sprzęt rynek usług IoT nie nadąża za jego tempem rozwoju. Do końca 2021 roku przychody wygenerowane przez usługi w zakresie automatyki domowej - głównie konfiguracji i subskrypcji - osiągną poziom 32 mld dolarów, czyli tylko o 3% więcej niż w roku ubiegłym.

Posłuchaj
00:00

Wzrost tych dwóch segmentów odzwierciedla pogłębiający się podział na rynku automatyki domowej. Wartość dostaw sprzętu tego typu będzie wyższa o 6% niż generowane z tego tytułu przychody. Ma to związek z silną presją cenową, która zagraża wysokości marży producentów. Przychody z usług dla domowego IoT również znalazły się w podobnej sytuacji. W tym roku blisko 15 mln gospodarstw domowych zostanie wyposażonych w urządzenia IoT, jednak ceny usług w tym zakresie nadal spadają.

Producenci sprzętu automatyki domowej, w tym kontrolerów i czujników, muszą obecnie mierzyć się z rosnącą konkurencją. Wynika to głównie z szybko rozpowszechniającej się technologii łączności bezprzewodowej, którą można coraz niższym kosztem implementować w wielu urządzeniach. Jednocześnie koszt utrzymania coraz większej bazy klientów ze sprzętem starszej generacji wymaga od dostawców opracowania sposobu na generowanie z tego tytułu przychodów na zadowalającym poziomie.

Rynek automatyki domowej obecnie znajduje się w kluczowym punkcie rozwoju. Obie strony rynku, czyli dostawcy sprzętu, jak i usług, wymagają, aby oba sektory dynamicznie się rozwijały. Inwestycje w celu zagwarantowania długoterminowych przychodów są strategią realizowaną tylko przez grupę największych koncernów technologicznych, którymi są Apple, Amazon i Google.

- Wraz z interoperacyjnością w zakresie zarządzania sprzętem i systemem dzięki powstającej specyfikacji Matter, dostawcy automatyki domowej będą musieli ponownie ocenić swoje długoterminowe strategie i aktywność w tym segmencie. Nowe usługi i technologie, takie jak UWB, LWPA i 5G, będą odgrywać pewną rolę, podobnie jak inteligentne urządzenia i robotyka konsumencka - powiedział Jonathan Collins, dyrektor ds. badań rynku automatyki domowej w ABI Research.

Źródło: ABI Research

Powiązane treści
Dwucyfrowy wzrost na rynku AR i VR w przemyśle
NCBiR szuka wynalazcy przydomowej elektrowni wiatrowej
Amazon ma ściśle tajny plan budowy robotów domowych
Prognoza dla rynku rozwiązań DIY w zakresie automatyki domowej
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
ABB otwiera nowe biuro w Poznaniu. Firma chce wesprzeć transformację energetyczną i automatyzację w regionie
Przemysł 4.0
Technologie submilimetrowe dla najbardziej wymagających sektorów przemysłu
Roboty
Teradyne Robotics otwiera nowe centrum operacyjne w USA - produkcja cobotów od 2026 roku
Przemysł 4.0
Globalny rynek dronów osiągnie wartość ponad 140 mld dolarów
Obudowy, złącza, komponenty
Danfoss Power Solutions finalizuje przejęcie Hydro Holding Spa
Roboty
Konkurs Mechatroniki, Automatyki i Robotyki: szansa na zawód przyszłości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów