Czy warto odwiedzić Taropak?

| Gospodarka Aktualności

Około stu wystawców i kilka tysięcy gości targowych – tak wyglądały tegoroczne targi Taropak 2022. W trakcie imprezy odwiedzający mogli wziąć udział w kilku wydarzeniach branżowych, a także zwiedzić równolegle odbywającą się wystawę Polagra. Czy było to również miejsce dla automatyków?

Czy warto odwiedzić Taropak?

Zdecydowanie tak! Poznań od lat przyciąga na swoje wystawy branżę przemysłową, i tytułowe targi również powinny znaleźć się na radarze specjalistów automatyków – szczególnie pracujących w sektorach spożywczym, FMCG i innych, gdzie pakowanie stanowi istotną część procesów produkcyjnych. Na tegorocznej wystawie, która odbywała się w dniach 26-28 września, zaprezentowano sporo urządzeń automatyzujących produkcję opakowań i maszyny pakujące, nie zabrakło również materiałów opakowaniowych, etykiet czy wypełniaczy do przesyłek. Znaczącą część ekspozycji zajęły w tym roku rozwiązania ekologiczne – i to one otrzymały kilka Złotych Medali Grupy MTP.

Wyróżnione produkty i maszyny

W trakcie targów nagrodzono medalem m.in. kolekcję papierów ekologicznych "Gmund Bio Cycle", tekturowy plecak piknikowy „Naturalnie" oraz ekologiczną taśmę papierową "TruePaper". Zawiera on środek wiążący na bazie wody – i za ten środek firma otrzymała Złoty Medal Wybór Konsumentów. Ale to nie wszystko. Medale otrzymały również firmy z sektora maszynowego. RADPAK Fabryka Maszyn Pakujących została nagrodzona za maszynę pakującą w worki – nowością jest tu wstępnie przygotowany worek z rękawa folii, zaś mechanizm do odcinania odpowiedniej długości rękawa przygotowuje worek do zgrzewania dołu (wykorzystano tu system zgrzewania impulsowego). Za innowacyjne podejście do projektowania i wdrażania wyróżniono również zrobotyzowane systemy paletyzacji zgłoszone przez Sieć Badawczą Łukasiewicz oraz Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów PIAP.

Projektowanie i sprzedaż w sieci

W trakcie wystawy odbyła się druga edycja konferencji Taropak Design. Jest to dwudniowe wydarzenie, gdzie szeroko omawiana jest tematyka marketingu i sprzedaży w branży opakowaniowej. Zaproszeni w tym roku eksperci podpowiadali, jak zwiększyć sprzedaż produktu poprzez odpowiedni design, jak wykorzystać nowe technologie do kreowania marek i jakie są złote zasady projektowania opakowań.

Po raz trzeci na scenie targów zagościła również tematyka sektora e-commerce. Wśród specjalistów dzielących się wiedzą i doświadczeniem byli m.in.: Allegro Biznes, Sieć Badawcza Łukasiewicz, Max&Mrau, DrMax Drogeria ,TFP, VP Polska, Versor Engineering oraz Digit Pack. Omawiane były wyzwania rynku e-commerce, w tym w zakresie ekologii oraz oczekiwań konsumenckich.

Forum współpracy

Goście targowi mogli odwiedzać również branżowe strefy targów. Jak co roku jedną z takich stref stworzyła Polska Izba Opakowań, gdzie omawiane były trendy i kierunki zmian na rynku opakowań. Nowością dla odwiedzających była z kolei ekspozycja stworzona przez członków Stowarzyszenia Polskich Producentów Etykiet Samoprzylepnych. Na targach gościł również Klub Producentów Opakowań Ukrainy wraz z kilkoma jego członkami.

Coś więcej!

Osoby odwiedzające targi, ale też te, które na targach nie były, zapraszamy do obejrzenia obszernej galerii udostępnionej przez MTP: https://mtp-link.pl/wh1om. Kolejna edycja targów odbędzie się za rok jesienią – i na nią również zapraszamy wraz z organizatorami.