Taropak - targi dobrze opakowane

| Gospodarka Aktualności

W dniach 27–29 września, w Poznaniu na terenie MTP zaplanowano Taropak, czyli kolejną edycję Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania.

Taropak - targi dobrze opakowane

Podstawową funkcją opakowania było i jest zapewnienie bezpiecznego transportu temu, co schodzi z linii wytwórczych. Każdy towar trzeba jednak sprzedać i tu opakowanie potrafi wtrącić swoje trzy grosze, mając za zadanie przyciągnąć uwagę kupującego. Oczywiście w branży przemysłowej funkcja reklamowa ma raczej drugorzędne znaczenie, bo inżynierowie i specjaliści od firmowego zaopatrzenia rekomendują decyzje zakupowe na podstawie analizy technicznych specyfikacji sprzętu. Niemniej, jak wiadomo, „boys will be boys”, więc nie można wykluczyć, że kolorowe pudełka na sklepowych półkach działają również i na tę grupę odbiorców.

Te dość oczywiste oczywistości warte są analiz i przekładania na praktyczne rozwiązania, bo ostatecznie wpływają na firmowe budżety. Dla wszystkich, którym leży na sercu (i na portfelu) tworzenie skutecznych opakowań, powołano do życia Taropak, czyli Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Etykietowania.

Zawartość targowego pudełka

Impreza, odbywająca się jak zwykle na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich, obejmuje wszystkie gałęzie branży opakowań. Tak jak w trakcie poprzednich jej edycji, tak i tym razem zapoznamy się (między 27 a 29 września) z rozwiązaniami dla rynku mebli i motoryzacji, ogrodnictwa i „beauty” , farmacji i spożywki. Zobaczymy technologie opakowań szklanych, metalowych, papierowych i z tworzyw sztucznych. Usłyszymy o zagadnieniach etykietowania i magazynowania. Poznamy problematykę związaną z opakowaniami dla e-commerce, jak również spróbujemy zajrzeć za horyzont zdarzeń i zastanowić się, jakie wyzwania dla branży opakowań kryje przyszłość.

W sumie przewidziany zakres tematyczny obejmuje osiem głównych obszarów: surowce i półprodukty, materiały opakowaniowe, opakowania i pomocnicze środki opakowaniowe, co-packaging, etykietowanie, maszyny i urządzenia pakujące, maszyny do wyrobu opakowań, magazynowanie.

Wystąpienia i zagadki

Z całą branżową wiedzą skonfrontujemy się dwutorowo. Z jednej strony, na stoiskach wystawców, których na początku września zakontraktowanych było blisko dziewięćdziesięciu. Z drugiej – podczas wydarzeń towarzyszących, czyli przede wszystkim V Kongresu Przemysłu Opakowań, zaplanowanego co prawda dzień przed początkiem imprezy, bo 26 września, ale ściśle z nią związanego. Jego organizatorami będą Polska Izba Opakowań, Grupa MTP oraz Targi Taropak. Jak czytamy na stronie wydarzenia: „Podczas kongresu przedstawiciele branży opakowaniowej wymienią się swoimi spostrzeżeniami, wiedzą i doświadczeniem. W trakcie wystąpień omówione zostaną tematy związane ze zrównoważonym rozwojem branży opakowań, najnowszymi materiałami opakowaniowymi, nowymi technologiami druku i produkcji, a także strategiami marketingowymi.”

W programie kongresu przewidziano m.in. wystąpienie dr. Johannesa Bergmaira, Sekretarza Generalnego World Packaging Organisation, który omówi trendy w opakowalnictwie na zmieniającym się globalnym i europejskim rynku, a także prezentację Konrada Nowakowskiego z Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań „GOZ w polskich realiach. Legislacja i praktyka. Recyklingowalność na przykładzie opakowań wielomateriałowych”. Wiele ciekawych kwestii poruszą też specjaliści z poszczególnych firm obecnych na polskim rynku.

Drugą grupę wydarzeń będą tworzyć rozwiązania targowych zagadek, czyli ogłoszenie wyników dwóch konkursów. W pierwszym dowiemy się, komu przypadnie Złoty Medal targów Taropak. W drugim, nazwanym Acanthus Aureus, wybrane zostaną najciekawsze stanowiska wystawiennicze imprezy.

Wszystkie szczegóły dotyczące poznańskiego przedsięwzięcia znajdują się na stronie www.taropak.pl.

wsk