Rynek AR i VR w produkcji
| Gospodarka Przemysł 4.0Według Precedence Research wartość światowego rynku rzeczywistości rozszerzonej (Augmented Reality, AR) i wirtualnej (Virtual Reality, VR) wzrośnie z 8 mld dolarów w 2022 roku do 74 mld dolarów w 2032, co oznaczać będzie znaczący średni wzrost o blisko 25% rocznie.
Napędzać go będą głównie: wdrażanie koncepcji Przemysłu 4.0, popularyzacja technik AR i VR w symulacjach i szkoleniach w przemyśle, postęp w zakresie AR i VR - zwłaszcza większa dostępność komponentów sprzętowych, wsparcie rządowe oraz rosnące inwestycje w badania i rozwój.
W okresie objętym analizą największy udział w tytułowym rynku będzie miał segment sprzętu, zaś najszybciej będą się rozwijały usługi. Z uwagi na technologię dominować będzie segment AR, a pod względem geograficznym - Ameryka Północna. Czynnikiem hamującym rozwój rynku AR i VR będą z kolei obawy o bezpieczeństwo i prywatność, ponieważ brak jest w tym zakresie regulacji.