Roboty do cięcia włókna szklanego

Cięcie włókna szklanego podczas jego produkcji to zadanie nie tylko automatyzowane, ale też coraz częściej robotyzowane. Wartość globalnego rynku robotów do takich aplikacjach wzrośnie do 41 mln dolarów w 2032 roku (średni roczny wzrost ponad 8% w ciągu dekady, dane za Allied Market Research). Wzrost ten będzie napędzany przez rosnące koszty pracy, niedobory siły roboczej, postęp w technologii robotyki, wzrost produkcji przemysłowej oraz rosnący popyt w branżach samochodowej, lotniczej, morskiej i elektronicznej oraz w energetyce wiatrowej. Hamulcami będą wysokie koszty inwestycji początkowej i eksploatacji.

Posłuchaj
00:00

Największy udział w rynku będą miały roboty z 6–7 osiami, o zasięgu powyżej 2 m i udźwigu powyżej 100 kg, jednak najszybciej będzie rósł popyt na roboty z 3–5 osiami, zasięgiem do 2 m i udźwigiem do 50 kg.

Głównymi odbiorcami tych robotów będą branże samochodowa i transportowa, a najszybszy wzrost popytu obserwowany będzie w przemyśle budowlanym.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
ABB z nową ofertą usług
Aktualności
Nowoczesna sortownia DPD Polska zwiększy efektywność obsługi małych przesyłek
Silniki i napędy
WEG zwiększy zdolności produkcji silników elektrycznych we Włoszech
Aktualności
Rynek środków smarnych powoli pnie się w górę
PLC, HMI, Oprogramowanie
25 lat współpracy Phoenix Contact i Eplan
Aktualności
Stabilny wzrost na rynku obrabiarek

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów