- Naszym celem jest wprowadzenie do floty najnowocześniejszych samolotów, zaprojektowanych z myślą o komforcie pasażerów. Chcemy w ten sposób umacniać pozycję PLL LOT jako preferowanego przewoźnika w Europie Środkowo-Wschodniej. Wybierając awionikę Honeywell dla najnowszej floty, dajemy pilotom i załogom narzędzia potrzebne do zapewnienia wyjątkowego doświadczenia podróży. To szczególnie ważne, teraz gdy rozwijamy się i uruchamiamy nowe połączenia w całej Europie - powiedział Wiktor Radoń, dyrektor zarządzający ds. operacji technicznych w Polskich Liniach Lotniczych LOT.

Honeywell wyposaży nowe samoloty PLL LOT m.in. w następujące urządzenia:
- System radaru pogodowego IntuVueTM RDR-4000 3-D – pierwszy automatyczny radar komercyjny, który przedstawia dokładny obraz pogody na trasie lotu samolotu. IntuVue automatycznie skanuje niebo pod 17 kątami nachylenia – co jest największym osiągnięciem w branży. Następnie prezentuje trójwymiarowy obraz pogody na intuicyjnym wyświetlaczu, do którego piloci mają łatwy i szybki dostęp.
- SmartTrafficTM TCAS/Mode S (system ostrzegania o ruchu i zapobiegania kolizjom w powietrzu oraz transponder Mode S), który chroni samoloty przed kolizjami w locie poprzez wykrywanie zagrożeń i wydawanie precyzyjnych poleceń manewru unikania. Najnowsza generacja systemu SmartTraffic CAS 100 firmy Honeywell rozwija tę technologię, wzbogacając ją o zaawansowane algorytmy oraz intuicyjny, bogaty w dane wyświetlacz ruchu lotniczego. Dzięki temu zwiększa świadomość sytuacyjną pilotów i podnosi poziom bezpieczeństwa w najbardziej zatłoczonych przestrzeniach powietrznych.
- Radiostacje komunikacyjne i nawigacyjne QuantumTM – najbardziej zaawansowane na rynku rozwiązania w tej kategorii, zaprojektowane z myślą o płynnej adaptacji do realiów lotnictwa zmierzającego w kierunku modeli swobodnego lotu. Ich modułowa konstrukcja pozwala łatwo zwiększać możliwości i wydajność systemu, a jednocześnie bezproblemowo integruje się z istniejącą technologią na pokładzie.
- Honeywell Connected Recorder-25 (HCR-25), który zapewnia stały dostęp do danych lotu, wspierając predykcyjne utrzymanie sprawności samolotu oraz pogłębioną analizę operacyjną. W sytuacjach awaryjnych umożliwia śledczym odzyskanie kluczowych nagrań w ciągu zaledwie kilku chwil. HCR-25 spełnia wymagania Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) oraz Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) z 2021 roku dotyczące minimalnego, 25-godzinnego zapisu rozmów w kokpicie.

Źródło: Honeywell