Brytyjsko-indyjskie joint venture wyprodukuje 100 tys. silników elektrycznych
| Gospodarka Silniki i napędyDG Innovate (DGI) - brytyjska firma badawczo-rozwojowa, która opracowuje technologie mobilności i magazynowania energii, utworzyła spółkę joint venture z EVage Automotive - indyjskim producentem pojazdów elektrycznych, wprowadzającym innowacje w motoryzacji. Powołana spółka - Pareta India - będzie wytwarzać elektryczne układy napędowe oparte na technologii Pareta firmy DGI.
Umowa jest kontynuacją Memorandum of Understanding z 28 marca 2024 r. Oczekuje się, że w ciągu pierwszych czterech lat wyprodukowane będzie do 100 tys. silników o mocy 80, 150 i 315 kW, przy czym największe maszyny będą miały możliwość zastosowania w przemyśle. Umowa o utworzeniu jount venture ma być sfinalizowana w ciągu najbliższych kilku tygodni. DGI i EVage będą posiadać odpowiednio 60 i 40% udziałów.
DGI przekaże nowej spółce projekty dla szeregu silników elektrycznych i udzieli licencji na powiązane technologie oraz własność intelektualną. EVage wydzierżawi jej pomieszczenia w Chandigarh, w Pendżabie, i będzie nadzorować bieżące działania produkcyjne. Spółka joint venture będzie wytwarzać silniki elektryczne dla klientów z sektora e-mobilności, w tym EVage, zarówno w Indiach, jak i za granicą. DGI będzie pobierać od spółki Pareta India opłatę licencyjną za każdy silnik sprzedany EVage lub klientom zewnętrznym w Indiach. Pareta India będzie również dostarczać silniki elektryczne do DGI, z przeznaczeniem do sprzedaży na rynku międzynarodowym.
Jakie modele silników będzie dostarczać Pareta India?
Oczekuje się, że pierwszym silnikiem wyprodukowanym przez spółkę joint venture będzie model P80. Pierwsza linia do produkcji P80 ma być uruchomiona w pierwszym kwartale 2025 r., a produkcja ma się sukcesywnie zwiększać w ciągu najbliższych 18 miesięcy. Według planów, w ciągu pierwszych czterech lat powstać ma 70 tys. egzemplarzy modelu P80, który zajdzie zastosowanie w lekkich pojazdach użytkowych (LCV - light commercial vehicles) i elektrycznych samochodach kompaktowych.
Silnik o mocy 150 kW - model P150 - będzie przeznaczony dla średniej wielkości samochodów osobowych, SUV-ów i samochodów ciężarowych o średniej ładowności. Na pierwsze cztery lata działalności Pareta India zaplanowano produkcję ponad 18 tys. sztuk.
Model P315 - o mocy 315 kW - montowany będzie w samochodach ciężarowych o dużej ładowności, autobusach oraz w maszynach przemysłowych. Obecnie w pierwszych czterech latach przewidziane jest wyprodukowanie co najmniej 9,5 tys. jednostek tego typu.
źródło: DG Innovate