Rośnie popyt na maszyny budowlane

Wartość globalnego rynku maszyn budowlanych zwiększy się ze 150 mld dolarów w 2024 roku do 187 mld dolarów w roku 2030, co oznaczać będzie stabilny średni wzrost o 4% co roku, jak prognozuje Markets and Markets. Sprzyjać temu będzie głównie rosnąca urbanizacja, zwiększone inwestycje w rozwój infrastruktury oraz postęp technologiczny w zakresie automatyzacji i integracji rozwiązań telematyki w maszynach budowlanych.

Posłuchaj
00:00

Pod względem typu największy udział w tytułowym rynku będą miały koparki gąsienicowe, popularne dzięki możliwości pracy w różnorodnych warunkach terenowych. Generalnie natomiast, najszybciej będzie się rozwijał segment maszyn o pojemności silnika powyżej 10 litrów, popularnych w dużych projektach infrastrukturalnych. 

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Sztuczna inteligencja w uzbrojeniu - zalety i wady
Bezpieczeństwo
ABB z najwyższym poziomem certyfikacji TÜV Rheinland w zarządzaniu bezpieczeństwem funkcjonalnym
Zasilanie, aparatura nn
Honeywell i LS ELECTRIC łączą siły: inteligentne zarządzanie energią w centrach danych i systemach BESS
Roboty
Humanoid i Schaeffler zakończyli wspólny projekt z humanoidalnym robotem testowanym w warunkach produkcyjnych
Przemysł 4.0
PepsiCo Polska rozwija automatyzację logistyki – nowy inteligentny magazyn z technologią Mecalux w Grodzisku Mazowieckim
Przemysł 4.0
W listopadzie ruszają zapisy na dotacje na cyfryzację

MES Plex od Rockwell Automation - dane, które napędzają produkcję

Dane to dziś jeden z najcenniejszych zasobów, również, a może przede wszystkim w przedsiębiorstwach produkcyjnych. Współczesny przemysł bazuje na automatyzacji, co wymaga stałego dostępu do ogromnych ilości danych cyfrowych. Ich analiza pozwala optymalizować produkcję pod kątem kosztów, jakości i efektywności, a to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na konkurencyjność i rentowność przedsiębiorstwa.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów