Parker poszerza ofertę silników pneumatycznych serii P1V-A

Firma Parker Hannifin - światowy lider w dziedzinie technologii napędów i sterowania, poszerzyła ofertę dwukierunkowych silników pneumatycznych serii P1V-A o modele o nowych mocach znamionowych, w tym modele z atestem ATEX przeznaczone do pracy w strefach zagrożonych wybuchem.

Posłuchaj
00:00

Fot. 1. Firma Parker poszerzyła ofertę dwukierunkowych silników pneumatycznych serii P1V-A o dodatkowe moce znamionowe, w tym modele w wykonaniu ATEX

Nowa, poszerzona rodzina silników pneumatycznych serii P1V-A ma żeliwne, pokryte farbą, dobrze uszczelnione korpusy zapewniające niezawodną pracę w wymagającym, wilgotnym i zanieczyszczonym środowisku. Asortyment obejmuje silniki o sześciu mocach znamionowych od 1600 do 18000 W.

Silniki oferowane są w wersji podstawowej lub z wbudowaną przekładnią. W zależności od wielkości obrotów i momentu wymaganego w aplikacji, dostępne są trzy rodzaje przekładni: planetarne, ślimakowe oraz z zębami skośnymi. Możliwość montażu od przodu lub od strony podstawy zapewnia dodatkową elastyczność podczas projektowania układu.

Wszystkie silniki pneumatyczne serii P1V-A firmy Parker są standardowo wyposażone w łopatki podparte sprężynami zapewniające bardzo dobre warunki podczas rozruchu i pracy z małą prędkością. Prosta, wytrzymała budowa silników zapewnia odporność na wstrząsy, wysoką temperaturę i uderzenia oraz charakteryzuje się wyższą niezawodnością, a obsługa techniczna przebiega szybko i sprawnie.

W niektórych układach przeniesienia napędu silniki pneumatyczne sprawdzają się lepiej niż elektryczne, zwłaszcza w trudnych warunkach przemysłowych. Przy stosunkowo niewielkich wymiarach i mniejszej liczbie ruchomych części silniki pneumatyczne same się schładzają i nie stwarzają niebezpieczeństwa iskrzenia. Inaczej niż w przypadku swoich odpowiedników elektrycznych, silniki pneumatyczne można wielokrotnie wyłączać i włączać, nawet pod obciążeniem, do momentu utyku, bez ryzyka uszkodzenia.

Silniki w wykonaniu ATEX do zastosowania w atmosferach wybuchowych są dostępne w czterech wersjach podstawowych, bez przekładni, o mocach: 1600, 3200, 5000 i 6000 W. Silniki w wykonaniu ATEX są przystosowane do pracy w temperaturze otoczenia od -20 do +40°C w zakresie ciśnień od 4 do 6 b.

Silniki pneumatyczne serii P1V-A znajdują zastosowanie między innymi w hutach, elektrowniach, stoczniach, na rynku budowy maszyn oraz w przemyśle motoryzacyjnym i papierniczym.

Parker Hannifin Sales Poland Sp. z o.o.
www.parker.com

Zobacz więcej w kategorii: Prezentacje firmowe
Pomiary
Video tracker CHARM150AGX – zaawansowana platforma do przetwarzania obrazu i wideo
Roboty
Efektywność i innowacyjność w automatyce przemysłowej – roadshow "UR Move with Tech-Con" w Chorzowie
Silniki i napędy
Nowa generacja CytroPac: kompaktowe, inteligentne i energooszczędne agregaty hydrauliczne
PLC, HMI, Oprogramowanie
Sterowanie procesami przemysłowymi i techniką budynków - kompaktowy PLC PR205 akYtec
Zasilanie, aparatura nn
Przemienniki częstotliwości Invertek Drives: precyzyjne sterowanie momentem i prędkością wszystkich rodzajów silników
Roboty
Trzy serie robotów sześcioosiowych od firmy Epson
Zobacz więcej z tagiem: Silniki i napędy
Technika
Bezpośrednie napędy hydrauliczne – nowy standard dla inżynierii lądowej i wodnej
Seminarium
igutex w pracy - łożyska do skrajnie wysokich obciążeń
Prezentacje firmowe
Nowa generacja CytroPac: kompaktowe, inteligentne i energooszczędne agregaty hydrauliczne

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów