ECDriveS - układy napędowe do systemów transportowych o niewielkich obciążeniach
| Prezentacje firmowe Silniki i napędyECDriveS, czyli Electronically Commutated Drive System, to kompleksowe rozwiązanie napędowe dla lekkich przenośników obejmujące sterowanie, napędy oraz zasilane napięciem 24 V. Proste, wydajne oraz korzystne cenowo. Wystarczy podłączyć i gotowe!
W przypadku ECDriveS wykorzystywane są napędy prądu stałego o mocach ciągłych 40 W oraz mocach dynamicznych do 100 W. Napędy zostały zoptymalizowane pod kątem zakresu mocy typowych dla przenośników rolkowych stosowanych w systemach transportu niewielkich obciążeń.
ECDriveS charakteryzują się nie tylko prostą obsługą - wystarczy je podłączyć i są gotowe do użycia, ale również imponującymi możliwościami konfiguracji. Dodatkowo wytrzymałość oraz trwałość zapewniają ich długoletnią eksploatację.
Zalety
- Moc 40 W z możliwością przeciążenia nawet do 100 W
- Sterowanie binarne lub poprzez sieci przemysłowe oparte na Ethernecie
- Zasilanie napięciem 24 VDC
- Duże możliwości konfiguracji
- Wysoki stopień ochrony IP54 (opcja IP66)
- Wbudowany enkoder
Korzyści ze stosowania
- Oszczędność czasu projektowania, cała technika napędowa od jednego dostawcy: SEW-Eurodrive
- Krótki czas połączenia i uruchomienia
- Duża dynamika lub możliwość transportu cięższych ładunków dzięki wysokiej wartości dopuszczalnego przeciążenia
- Przyszłościowe sieci komunikacyjne
- Możliwość pozycjonowania
- Brak problemów z odprowadzaniem temperatury z rolek dzięki zewnętrznemu falownikowi.
ECDriveS stanowi uzupełnienie dotychczasowego portfolio produktów firmy SEW-Eurodrive, motoreduktorów i zdecentralizowanych rozwiązań sterowania dla intralogistyki, przy czym rozwiązanie to występuje w niższym zakresie mocy.
WŁAŚCIWOŚCI
- ECDriveS to napędy o mocy ciągłej wynoszącej 40 W, a ich zdolność przeciążeniowa to 250%. Przy tym istnieje możliwość połączenia wytrzymałej obustronnie łożyskowanej przekładni planetarnej z wydajnym silnikiem z magnesem trwałym (BDLC).
- Zintegrowany enkoder umożliwia precyzyjną regulację prędkości oraz zastosowanie regulowanych ramp hamowania do precyzyjnego oraz niezależnego od obciążenia pozycjonowania transportowanych materiałów.
- Ochronę silnika zapewniają termistory, które stale monitorują aktualną temperaturę silnika.
- Poza tym elektroniczna tabliczka znamionowa daje możliwość automatycznego uruchomienia napędów. Żaden inny system nie zapewnia tak sprawnej i szybkiej instalacji. Sterowanie silnika może być realizowane poprzez PROFINET, Ethernet IP, Modbus TCP lub EtherCAT, jak również binarnie. Uzupełnienie systemu stanowią moduły I/O.
OBSZARY ZASTOSOWANIA
Do możliwych obszarów zastosowania zaliczyć można wszystkie zadania systemów transportu niewielkich obciążeń do 40 W eksploatowanych w trybie pracy ciągłej S1.
SEW-EURODRIVE Polska Sp. z o.o.