AGV - samojezdne wózki transportowe firmy SEW-Eurodrive Polska

Wózki AGV (Automated Guided Vehicle) nowej generacji umożliwiają wyższy poziom automatyzacji procesów logistycznych i technologicznych. To bezzałogowe pojazdy transportowe, które nie są obciążone ciężkimi akumulatorami o ograniczonej żywotności i nie wymagają wielogodzinnego ładowania.

Posłuchaj
00:00
 
Fot. 1. Wózek AGV w aplikacji zainstalowanej w zakładzie montażowym SEW-EURODRIVE Polska

Postęp technologiczny umożliwił w ostatnich latach:

  • zastosowanie superkondensatorów o niewielkiej masie i krótkim czasie ładowania do magazynowania energii,
  • bezkontaktowe (indukcyjne) i samoczynne doładowywanie superkondensatorów podczas jazdy lub na stacjach docelowych,
  • bezprzewodową komunikację i nawigowanie pojazdów - Bluetooth, WLAN, laser,
  • zagwarantowanie bezpiecznego dla ludzi i otoczenia przemieszczania się pojazdów w halach produkcyjnych lub magazynowych - systemy safety w oparciu o skanery bezpieczeństwa.

Dodatkowym atutem jest możliwość szybkiego przeprogramowywania tras dla AGV - gwarantuje to tak istotną dzisiaj wysoką elastyczność produkcji. W wielu przypadkach mobilne urządzenia transportowe jako uzupełnienie istniejącego systemu przenośnikowego w zakładach wytwórczych są jedynym rozwiązaniem, aby nie zamykać przenośnikami dróg transportowych lub ciągów komunikacyjnych. W przypadku zastosowania wózków AGV prosta i powtarzalna czynność transportowa może być realizowana automatycznie i bezobsługowo, zapewniając jednocześnie bezpieczeństwo dla otoczenia.

SYSTEMY ZASILANIA

 
Fot. 2.

Pojazdy wyposażone w zestaw superkondensatorów doładowywanych indukcyjnie na trasach przejazdu lub/i stacjach docelowych (Movitrans). W tej wersji wózki wyposażone są w system zarządzania energią, który nie wymaga pokrycia pętlami indukcyjnymi. Czasy przejazdu z zastosowaniem tej technologii zależą od ich liczby. Modułowość systemu umożliwia jego rozbudowę w zależności od potrzeb, a czas doładowania superkondensatora jest rzędu jednej minuty.

Zasilanie pojazdów z pętli indukcyjnych zatopionych w podłożu na całych trasach przejazdu. W tej technologii nie są wymagane superkondensatory ani systemy zarządzania energią. Konieczność alternatywnego źródła zasilania istnieje tylko na wypadek zaniku zasilania. Przy braku jakiejkolwiek energii zasilania istnieje możliwość mechanicznego rozsprzęglenia napędów i ręcznego przepchnięcia pojazdu.

AUTONOMICZNA NAWIGACJA

 
Fot. 3. Movitrans

Nawigowanie w przypadkach pojazdów, które nie poruszają się po szynach i nie mają mechanicznego naprowadzania, odbywa się za pomocą kamer śledzących specjalistyczną taśmę naklejaną na trasie przejazdu. Taśma jest niezwykle odporna na uszkodzenia mechaniczne, a zmiana trasy przejazdu wymaga naklejenia taśmy w innym miejscu. Naprowadzanie antenowe na kable pętli indukcyjnej w podłożu może odbywać się dla pojazdów zasilanych permanentnie z systemu Movitrans.

STEROWANIE

Sterowanie pojazdami odbywać się może poprzez:

  • ręczne wybieranie stacji docelowych za pomocą panelu operatorskiego lub przyciskami na pojeździe,
  • z nadrzędnego sterownika poprzez Bluetooth,
  • z nadrzędnego sterownika poprzez WLAN,
  • tagi RFID na trasie przejazdu aktualizujące informację o położeniu wózka,
  • wózki standardowo mają możliwość jazdy w dowolnym kierunku.

BEZPIECZEŃSTWO

Gdy wózki transportowe poruszają się w obszarach, w których mogą znaleźć się ludzie, bezpieczeństwo zapewnia system skanerów bezpieczeństwa z oprogramowanymi strefami bezpieczeństwa. Opcjonalnie bezpieczne funkcje napędowe typu:

  • bezpieczna kontrola hamulca,
  • bezpieczne zatrzymanie,
  • bezpieczna prędkość.

Warto przy tym zwrócić uwagę, że możliwość bezpiecznego stosowania automatycznych wózków samojezdnych dotyczy nie tylko sytuacji, gdzie chodzi o zagwarantowanie bezpieczeństwa ludziom znajdującym się na trasach przejazdu tych wózków. W wielu sytuacjach bezobsługowe AGV mogą wyręczyć ludzi w miejscach, gdzie niebezpieczeństwem jest duży ruch np. wózków widłowych.

UKŁAD NAPĘDOWY

 
Fot. 4. Napęd z silnikiem CMPZ

Wózki napędzane są motoreduktorami kątowymi z synchronicznymi silnikami serwo zapewniającymi precyzyjną skrętność i podążanie zgodnie z zadanym torem jazdy.

Oferowane przez firmę SEW-Eurodrive Polska rozwiązania dają użytkownikom szerokie spektrum korzyści w postaci:

  • fachowego lokalnego wsparcia technicznego przy definiowaniu funkcji transportowych, wyborze wariantu wózka i doborze parametrów pojazdu na etapie projektowania,
  • uruchomienia sterowania systemów transportowych przez doświadczonych automatyków SEW-Eurodrive Polska na obiektach u klientów,
  • pomocy w integrowaniu transportu wózkami AGV z pozostałym systemem transportowym użytkowanym przez klienta,
  • fachowego fabrycznego serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego, w tym linia serwisowa Hotline 24 h,
  • możliwości zdalnego monitoringu i nadzorowania systemu w trakcie eksploatacji wózków poprzez sieć internetową lub telefonię komórkową, - pomocy w zmianach funkcji transportowych oraz tras przejazdowych wózków.

Referencją dla takiego przypadku jest AGV zaprojektowany i zainstalowany w zakładzie montażowym firmy SEW-Eurodrive Polska w Łodzi. Zapraszamy do zapoznania się z tym rozwiązaniem, chętnie doradzimy i podzielimy się naszym doświadczeniem.

Informacje techniczne dostępne są na stronie internetowej: www.sew-eurodrive.pl/agv

SEW-Eurodrive Polska Sp. z o.o.

Więcej na www.sew-eurodrive.pl
Zobacz więcej w kategorii: Prezentacje firmowe
Silniki i napędy
EFI i ETC - nowoczesne silniki dla maszyn terenowych
Obudowy, złącza, komponenty
Efektywność przepływu powietrza i chłodzenia w obudowach - akcesoria firmy nVent Schroff: AirBender Inlay oraz Air Inlet Card
Obudowy, złącza, komponenty
Modułowe systemy igus: gdy liczy się elastyczność
Roboty
Rozwój robotyzacji w zastosowaniach heavy-duty - precyzja przy dużych obciążeniach
Silniki i napędy
eLion - kompleksowe rozwiązania elektryczne dla maszyn mobilnych
Pomiary
Najprostszy sposób regulacji temperatury: 2TCR1 firmy akYtec
Zobacz więcej z tagiem: Roboty
Prezentacje firmowe
Rozwój robotyzacji w zastosowaniach heavy-duty - precyzja przy dużych obciążeniach
Gospodarka
Robot-surogatka: technologiczna rewolucja czy etyczna bomba?
Gospodarka
Infineon rozwija roboty humanoidalne, wykorzystując technologię firmy Nvidia

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów