Nowy wymiar napędu na cztery koła. Hydrauliczny Asystent Trakcji (HTA) dla samochodów ciężarowych
Tradycyjny mechaniczny napęd na wszystkie koła stosowany jest głównie w pojazdach ciężarowych przeznaczonych do jazdy w trudnych warunkach terenowych: na drogach szosowych, placach budowy lub bezdrożach. Zastosowanie napędu na wszystkie koła umożliwia uzyskanie stosunkowo dużej wartości siły napędowej pojazdu, potrzebnej podczas ruszania z miejsca i dobrej przyczepności podczas pokonania wzniesienia na miękkim gruncie z pełnym ładunkiem.
Technologia stałego lub załączanego mechanicznego napędu jazdy dla pojazdów jest znana i oferowania przez wszystkich producentów samochodów ciężarowych. Ze względu jednak na wysokie koszty stosowany jest tylko w uzasadnionych przypadkach.
Alternatywą dla mechanicznego napędu jazdy na wszystkie koła, a zarazem ofertą dla producentów ww pojazdów jest układ HTA (Hydraulic Traction Assistant) oferowany przez firmę Bosch Rexroth.
HTA jest hydrostatycznym pomocniczym układem napędu jazdy dla pojazdów ciężarowych.
Układ hydrostatyczny napędu pomocniczego jest układem zamkniętym połączonym z mechanicznym układem napędowym pojazdu. HTA zatem może być wykorzystywany również podczas cofania pojazdu.
Hydrauliczny Asystent Trakcji wykorzystuje komponenty oparte na technologiach, które doskonale się sprawdziły w branży maszyn budowlanych i stosowanych od wielu lat.