Nowy system beznaporowego transportu palet
Firma Interroll rozszerza koncepcję zdecentralizowanego sterowania i napędu, wykorzystywaną od lat w systemach transportu beznaporowego, a bazującą na 24-woltowych silnikach RollerDrive i sterownikach MultiControl. Obecnie do jej oferty trafiła specjalna odmiana systemu do transportu palet. Nowa jednostka sterująca Pallet Control 6000 jest kluczowym elementem całego systemu, obejmującego także rolki przenośnika, sterowniki MultiControl i napędy paletowe Pallet Drive. Całość pracuje z napięciem zasilania 400 VAC.
Nowy system pozwala łatwo zapewnić ciągłość transportu materiałów i bezproblemową pracę; dotychczas realizacja tego typu systemów wiązała się z dużymi kosztami oprogramowania do sterowników PLC i dodatkowych elementów pneumatyki do automatycznego przepływu towarów w punktach transferowych, na przykład do układnic czy wind w magazynach.
Nowy system Interroll eliminuje konieczność scentralizowanego okablowania sterowników PLC i ich programowania. Nowa jednostka sterująca pełni rolę elementu pośredniczącego pomiędzy napędem i modułem MultiControl, zawierającym komplet obwodów logicznych do sterowania systemem transportu beznaporowego. Przenośnik palet jest energooszczędny, ponieważ nie pracuje w sposób ciągły.
Zamiast tego może być podzielony na strefy, które aktywują i dezaktywują się automatycznie, gdy jest to wymagane. Daje to korzyść polegającą na tym, że energia jest pobierana tylko podczas transportu. Jedynymi napędami aktywowanymi w danej chwili są te, których zadziałanie jest niezbędne do zapewnienia optymalnego przepływu palet.
Funkcja łagodnego rozruchu zmniejsza początkowy moment obrotowy, co jednocześnie zmniejsza obciążenie wszystkich elementów mechanicznych, zapewniając optymalne przyspieszenie palet. Przemieszczenie palet po wyłączeniu napędu Pallet Drive jest również regulowane przez Pallet Control. Kolejną zaletą są małe gabaryty.
Jako silnik bębnowy, Pallet Drive ma takie same wymiary, jak rolki przenośnika, dzięki czemu można go płynnie zintegrować z profilem. Oznacza to, że stacja napędowa nie wymaga dodatkowej przestrzeni, a przenośnik można zamontować bezpośrednio na podłodze lub zintegrować ze stołem obrotowym.
W porównaniu z rozwiązaniami wykorzystującymi zewnętrzny motoreduktor, zapewnia to znaczną oszczędność miejsca. Pallet Control 6000 nadaje się do transportu palet o masie do 1250 kg przy szybkości przesuwu do 0,22 m/s, dzięki czemu obejmuje wszystkie najpowszechniejsze zastosowania na rynku.