Zobacz wszystkie

Kategorie

Napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED

Produkt firmy:

Eldar

Kategoria produktu: Silniki i napędy precyzyjne

System kontroli prędkości silnika BDLC Szeroki zakres kontroli obrotów (50 - 4000 obr./min.) Stabilna kontrola prędkości dzięki sterowaniu wektorowym. 30, 60, 120, 200 i 400W silniki. Stabilność

  • Zastosowanie: wózki samojezdne, roboty AGV, przenośniki taśmowe i inne.
  • System kontroli prędkości silnika BDLC
  • Szeroki zakres kontroli obrotów (50 - 4000 obr./min.)
  • Stabilna kontrola prędkości dzięki sterowaniu wektorowym.
  • 30, 60, 120, 200 i 400W silniki.
  • Stabilność nawet przy 50 obr./min.

 

Zastosowanie: wózki samojezdne, roboty AGV, przenośniki taśmowe i inne.

Stabilna prędkość obrotowa.

Napęd pracuje w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego. Ciągła kontrola prędkości i regulacja prądu podawanego na silnik zapewnia stabilną prędkość obrotową w pełnym zakresie pracy nawet przy zmianach obciążenia.
Stabilna prędkość obrotowa - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED

 

Ezi-SPEED ma szeroki zakres regulacji prędkości obrotowej 50-4000 rpm. Znamionowy moment obrotowy zachowany jest już od 50 obr/min. Ezi-SPEED jest polecany do aplikacji wymagających stabilnego momentu obrotowego w cały zakresie pracy.


Produkt                                    Zakres kontroli prędkości          Stosunek prędkości
Ezi-Speed                                  50~4000 obr./min.                 1:80
Falownik + silnik na pr. zmienny     200~2400 obr./min.               1:12

 

Kompaktowa budowa silnika

Dzięki zastosowaniu magnesów trwałych w wirniku silniki BLDC zapewniają wysoką moc przy niewielkich gabarytach i wadze silnika w porównaniu do silników indukcyjnych AC .
Kompaktowa budowa silnika - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED

 

Łatwa instalacja

Przewód silnikowy i czujnika sprzężenia zwrotnego zakończone są wtyczkami. Przy podłączaniu sygnałów wejść/wyjść oraz zasilania nie ma potrzeby lutowania ani używania specjalnych narzędzi, ponieważ zastosowane tu zostały wygodne listwy zaciskowe.
Łatwa instalacja - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED

 

Łatwość obsługi (panel przedni)

  • Uruchomienie silnika następuje po ustawieniu przełącznika w pozycję "RUN" . Po przestawieniu przełącznika w pozycję "STAND-BY" silnik zwalnia do całkowitego zatrzymania.
  • Zmianę kierunku obrotów wału silnika umożliwia przełącznik FWD/REV. Zmiana kierunku wirowania możliwa jest również w trakcie pracy napędu.
  • Przyciski "+" i "-" umożliwiają łatwą zmianę prędkości obrotowej oraz zmianę wartości innych funkcji, np. rampy przyspieszania/hamowania, . Za pomocą przycisku + zwiększamy prędkość, przycisku – zmniejszamy prędkość. Po ustawieniu odpowiedniej prędkości obrotowej za pomocą przycisku "S" akceptujemy ustawioną wartość.

 

Praca z wykorzystaniem wejść/wyjść

Za pomocą sygnałów podanych na wejścia cyfrowe sterownika Ezi-SPEED możliwe jest uruchomienie / zatrzymanie silnika, zmiana kierunku wirowania oraz skokowa zmiana prędkości obrotowej.
Praca z wykorzystaniem wejść / wyjść - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED

 

Wyświetlanie współczynnika obciążenia oraz aktualnej prędkości obrotowej

Sterownik Ezi-SPEED umożliwia monitoring aktualnej wartość prędkości obrotowej oraz obciążenia wału silnika. Współczynnik obciążenie silnika wyrażony jest w procentach i można je sprawdzić podczas pracy silnika dzięki temu można zoptymalizować pracę napędu.
Tryby wyświetlania - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED

 

Ustawienie prędkości obrotowej

W pamięci sterownika Ezi-SPEED w parametrach "data" oznaczonych jako d0 - d7 możemy przypisać różne prędkości obrotowe. Za pomocą wejść cyfrowych P0,P1 i P2 możemy je wybrać i silnik będzie obracał się zgodnie z ustawioną prędkością.
Ustawianie prędkość obrotowej - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED

 

Funkcjonalności sterownika Ezi-SPEED:

  • Start / Stop silnika
  • Ustawianie prędkości obrotowej
  • Zmiana kierunku obrotów
  • Zmiana trybu wyświetlania prędkości/obciążenia
  • wyświetlanie bieżącej prędkości podczas przyspieszania/zwalaniania
  • Ustawianie czasu przyspieszania i hamowania
  • Blokada przycisków
  • Ustawienie do 8 prędkości obrotowych
  • Ustawianie limitu prędkości
  • Programowalne wejść/wyjść
  • Ustawianie czasu, po którym generowany jest alarm przeciążenia silnika

 

Blokada ustawień

Ezi-SPEED- możliwość blokowania przycisków co zapobiega przypadkowym zmianom parametrów. Blokada / odblokowywanie przycisków następuje poprzez przytrzymanie przycisku "S" przez 5 sekund (w trybie STAND-BY), aż do pojawienia się komunikatu "LOCK" (zablokowany) lub "UnLk" (odblokowany).

 

Funkcje zabezpieczające

Napęd Ezi-SPEED potrafi wykryć i zasygnalizować następujące nieprawidłowości:

  • przekroczenie napięcia zasilania
  • zbyt małe napięcie zasilania
  • przegrzanie
  • przekroczenie prądu
  • zbyt duży uchyb pomiędzy prędkością zadaną, a mierzoną
  • błąd czujnika Halla
  • przekroczenie prędkości silnika
  • przeciążenie
  • błąd zewnętrzny

Jeśli zaistnieje taka sytuacja to praca napędu zostanie wstrzymana i zostanie zasygnalizowany błąd (informacja na ekranie, wyjście cyfrowe.
Do sterownika można podłączyć rezystor hamowania jeśli wymagany czas hamowania jest krótki lub w układzie występuje duża bezwładność.