Napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED
Eldar
System kontroli prędkości silnika BDLC Szeroki zakres kontroli obrotów (50 - 4000 obr./min.) Stabilna kontrola prędkości dzięki sterowaniu wektorowym. 30, 60, 120, 200 i 400W silniki. Stabilność
- Zastosowanie: wózki samojezdne, roboty AGV, przenośniki taśmowe i inne.
- System kontroli prędkości silnika BDLC
- Szeroki zakres kontroli obrotów (50 - 4000 obr./min.)
- Stabilna kontrola prędkości dzięki sterowaniu wektorowym.
- 30, 60, 120, 200 i 400W silniki.
- Stabilność nawet przy 50 obr./min.
Zastosowanie: wózki samojezdne, roboty AGV, przenośniki taśmowe i inne.
Stabilna prędkość obrotowa.
Napęd pracuje w zamkniętej pętli sprzężenia zwrotnego. Ciągła kontrola prędkości i regulacja prądu podawanego na silnik zapewnia stabilną prędkość obrotową w pełnym zakresie pracy nawet przy zmianach obciążenia.
Stabilna prędkość obrotowa - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED
Ezi-SPEED ma szeroki zakres regulacji prędkości obrotowej 50-4000 rpm. Znamionowy moment obrotowy zachowany jest już od 50 obr/min. Ezi-SPEED jest polecany do aplikacji wymagających stabilnego momentu obrotowego w cały zakresie pracy.
Produkt Zakres kontroli prędkości Stosunek prędkości
Ezi-Speed 50~4000 obr./min. 1:80
Falownik + silnik na pr. zmienny 200~2400 obr./min. 1:12
Kompaktowa budowa silnika
Dzięki zastosowaniu magnesów trwałych w wirniku silniki BLDC zapewniają wysoką moc przy niewielkich gabarytach i wadze silnika w porównaniu do silników indukcyjnych AC .
Kompaktowa budowa silnika - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED
Łatwa instalacja
Przewód silnikowy i czujnika sprzężenia zwrotnego zakończone są wtyczkami. Przy podłączaniu sygnałów wejść/wyjść oraz zasilania nie ma potrzeby lutowania ani używania specjalnych narzędzi, ponieważ zastosowane tu zostały wygodne listwy zaciskowe.
Łatwa instalacja - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED
Łatwość obsługi (panel przedni)
- Uruchomienie silnika następuje po ustawieniu przełącznika w pozycję "RUN" . Po przestawieniu przełącznika w pozycję "STAND-BY" silnik zwalnia do całkowitego zatrzymania.
- Zmianę kierunku obrotów wału silnika umożliwia przełącznik FWD/REV. Zmiana kierunku wirowania możliwa jest również w trakcie pracy napędu.
- Przyciski "+" i "-" umożliwiają łatwą zmianę prędkości obrotowej oraz zmianę wartości innych funkcji, np. rampy przyspieszania/hamowania, . Za pomocą przycisku + zwiększamy prędkość, przycisku – zmniejszamy prędkość. Po ustawieniu odpowiedniej prędkości obrotowej za pomocą przycisku "S" akceptujemy ustawioną wartość.
Praca z wykorzystaniem wejść/wyjść
Za pomocą sygnałów podanych na wejścia cyfrowe sterownika Ezi-SPEED możliwe jest uruchomienie / zatrzymanie silnika, zmiana kierunku wirowania oraz skokowa zmiana prędkości obrotowej.
Praca z wykorzystaniem wejść / wyjść - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED
Wyświetlanie współczynnika obciążenia oraz aktualnej prędkości obrotowej
Sterownik Ezi-SPEED umożliwia monitoring aktualnej wartość prędkości obrotowej oraz obciążenia wału silnika. Współczynnik obciążenie silnika wyrażony jest w procentach i można je sprawdzić podczas pracy silnika dzięki temu można zoptymalizować pracę napędu.
Tryby wyświetlania - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED
Ustawienie prędkości obrotowej
W pamięci sterownika Ezi-SPEED w parametrach "data" oznaczonych jako d0 - d7 możemy przypisać różne prędkości obrotowe. Za pomocą wejść cyfrowych P0,P1 i P2 możemy je wybrać i silnik będzie obracał się zgodnie z ustawioną prędkością.
Ustawianie prędkość obrotowej - napęd BLDC Fastech Ezi-SPEED
Funkcjonalności sterownika Ezi-SPEED:
- Start / Stop silnika
- Ustawianie prędkości obrotowej
- Zmiana kierunku obrotów
- Zmiana trybu wyświetlania prędkości/obciążenia
- wyświetlanie bieżącej prędkości podczas przyspieszania/zwalaniania
- Ustawianie czasu przyspieszania i hamowania
- Blokada przycisków
- Ustawienie do 8 prędkości obrotowych
- Ustawianie limitu prędkości
- Programowalne wejść/wyjść
- Ustawianie czasu, po którym generowany jest alarm przeciążenia silnika
Blokada ustawień
Ezi-SPEED- możliwość blokowania przycisków co zapobiega przypadkowym zmianom parametrów. Blokada / odblokowywanie przycisków następuje poprzez przytrzymanie przycisku "S" przez 5 sekund (w trybie STAND-BY), aż do pojawienia się komunikatu "LOCK" (zablokowany) lub "UnLk" (odblokowany).
Funkcje zabezpieczające
Napęd Ezi-SPEED potrafi wykryć i zasygnalizować następujące nieprawidłowości:
- przekroczenie napięcia zasilania
- zbyt małe napięcie zasilania
- przegrzanie
- przekroczenie prądu
- zbyt duży uchyb pomiędzy prędkością zadaną, a mierzoną
- błąd czujnika Halla
- przekroczenie prędkości silnika
- przeciążenie
- błąd zewnętrzny
Jeśli zaistnieje taka sytuacja to praca napędu zostanie wstrzymana i zostanie zasygnalizowany błąd (informacja na ekranie, wyjście cyfrowe.
Do sterownika można podłączyć rezystor hamowania jeśli wymagany czas hamowania jest krótki lub w układzie występuje duża bezwładność.