Serwomotoreduktory planetarne PHQ-MB-EZ z 2-hamulcami bezpeczeństwa
Przekładnie planetarne PHQ z kołnierzem obrotowym z serwosilnikiem EZ i dwoma hamulcami bezpieczeństwa. W zakresie mocy 1,5 – 16,0 kW. Zakres przełożeń 5,5:1 – 168:1. Luz obrotowy 1,0 – 3,0 arcmin.
Przekładnie planetarne PHQ z kołnierzem obrotowym z serwosilnikami EZ i dwoma hamulcami bezpieczeństwa. W zakresie mocy 1,5 – 16,0 kW. Zakres przełożeń 5,5:1 – 168:1. Momenty znamionowe hamulca 8 – 100 Nm. Max. momenty dynamiczne 153 – 19 575 Nm. Luz obrotowy 1,0 – 3,0 arcmin. Sprawność 90 – 96%. Opcjonalnie z wentylatorem, z enkoderem absolutnym, z jednokablowym serwosilnikiem, z ręcznym luzownik hamulca, z modułowym kołem zębatym, z serwonapędami SD6/SDS5000.
- Hamulec bezpieczeństwa jest zintegrowany z adapterem silnika.
- Posiada funkcję hamulca postojowego.
- Hamowanie z pełnej prędkości, np. w przypadku spadku napięcia lub awaryjnego wyłączenia w sytuacjach niebezpiecznych, jest nadal możliwe.
- Hamulec może być używany jako pojedynczy hamulec lub razem z hamulcem silnikowym jako redundantny układ hamulcowy.
- Bezpieczne hamowanie zapewnia w przypadku awarii zasilania.
- Bezpieczne utrzymywanie ładunku na osiach obciążonych grawitacyjnie za pomocą dwóch hamulców
- Hamulce zainstalowane w adapterze silnika to uruchamiane elektrycznie hamulce sprężynowe do pracy na sucho.
- W stanie bez napięciowym hamowanie odbywa się za pomocą siły sprężyny.
- Hamulec jest zwalniany przez elektromagnetyczną cewkę prądu stałego przed włączeniem silnika.
Właściwości przekładni planetarnych PHQ:
- Precyzyjne – standardowy i zredukowany luz obrotowy
- Przełożenie w postaci ułamka – brak błędów pozycjonowania
- Cichobieżne – skośne uzębienie
- Bezobsługowe – nie wymagają wymiany oleju
- Nasmarowane na cały okres eksploatacji
- Ciągła praca bez chłodzenia
- Dowolna pozycja pracy
- Wał wyjściowy w formie kołnierza obrotowego
- Temperatura otoczenia od 0 °C do 40 °C (inny zakres temperaturowy na zapytanie)
- wypełnione smarem syntetycznym CLP HC ISO VG 150,
- Opcjonalnie olej mineralny do użytku w przemyśle spożywczym, napojów i farmaceutycznym
- Maksymalna dopuszczalna temperatura przekładni (na powierzchni przekładni) ≤ 90 °C
- Klasa ochrony IP65 opcjonalnie IP66
- Uszczelnienie na wyjściu przekładni standardowo NBR, opcjonalnie FKM.
- W przypadku cyklu pracy > 60% i wyższych temperatur otoczenia zalecamy promieniowe pierścienie uszczelniające wału wykonane z FKM na wyjściu.
- Opcjonalnie wzmocnione łożyskowanie wału wyjściowego: D – osiowo, R – radialnie
- Obudowa przekładni z żeliwa.
- Opcjonalnie bezpośredni montaż serwosilnika firmy STOBER serii EZ/LM bez adaptera, sprzęgła i podwójnego hamulca
- Standardowo lakierowana na kolor czarny RAL9005 (inne kolory na zapytanie
Właściwości serwosilników EZ:
- do wyboru sprzężenia zwrotne: enkodery absolutne EnDat 2.1/2.2/3.0, resolwer
- złącza wtykowe dowolnie obrotowe
- temperatury otoczenia od ≤15° C do +40° C
- standardowo w klasie ochrony IP56, opcjonalnie IP66
- klasa temperaturowa F (155)
- opcjonalnie jednokablowe rozwiązanie OCS z enkoderem absolutnym EnDat 3.0
- elektroniczna tabliczka znamionowa dla szybkiego rozpoznania serwosilnika
- standardowo dla serwonapędów SDS5000, MDS5000, SI6 / SC6, SD6 firmy STOBER
- opcjonalnie dla serwonapędów Siemens, B&R, Beckhoff, Kollmorgen, Bosch Rexroth, Allen Bradley
- opcjonalnie z wentylatorem, który może zapewnić 30% wzrost momentu obrotowego
- opcjonalnie z elektromagnetycznym hamulcem bezpieczeństwa
- certyfikaty CE, UKCA, opcjonalnie cURus
- zintegrowany termistor PTC, opcjonalnie czujnik temperatury KTY
- standardowo w kolorze czarnym RAL9005, opcjonalnie każdy kolor RAL
Właściwości hamulców w adapterze ServoSTOP (MB):
- Hamulec sprężynowy uruchamiany elektrycznie do pracy na sucho
- Adapter MB Wyposażony w bezluzowe sprzęgło wtykowe (sprzęgło kłowe) do łatwego demontażu silnika wraz z osią hamowany w dowolnej pozycji
- Połączenie elektryczne standardowo w puszce elektrycznej, opcjonalnie jako złącze wtykowe
- Monitorowanie wyzwalania elektrycznego w skrzynce zaciskowej adaptera silnika
- Ręczna kontrola zużycia poprzez kontrolę szczeliny powietrznej za pomocą szczelinomierza
- Opcjonalnie elektryczna kontrola wyzwalania w skrzynce zaciskowej za pomocą bezdotykowego i nieścieralnego łącznika zbliżeniowego
- Opcjonalnie ręczny luzownik hamulca
- Promieniowe pierścienie uszczelniające wał wykonane z FKM z dwiema wargami uszczelniającymi
- Cztery otwory spustowe oleju chroniące hamulec przed zaolejeniem w przypadku wycieku
- Redundantny system zgodny z normą EN ISO 13849-1