Autonomiczny wózek widłowy z przeciwwagą sterowany przez inteligencję roju
Po serii ONE do oferty firmy Agilox wchodzi nowa seria inteligentnych pojazdów kierowanych OCF. Są to autonomiczne, wielokierunkowe wózki widłowy z przeciwwagą, działające w oparciu o inteligencję roju.
Dzięki ultralekkim i wydajnym wózkom widłowym ONE, firma AGILOX zmieniła koncepcję pojazdów AGV. Floty działają bez centralnego systemu sterowania, co oznacza, że pojazdy poruszają się po zakładzie produkcyjnym lub magazynie w sposób autonomiczny. Małogabarytowe pojazdy IGV Agilox organizują swoje trasy zgodnie ze zdecentralizowanymi zasadami inteligencji roju, dzięki czemu są znacznie bardziej elastyczne od tradycyjnych pojazdów AGV. Ponadto, programowanie lub „uczenie” pojazdów staje się znacznie łatwiejsze, podczas gdy centralne oprogramowanie do konserwacji, aktualizacji itp. staje się przestarzałe. Innowacja ta obniża koszty operacyjne.
Agilox rozszerza obecnie swoją ofertę pojazdów IGV o OCF (Omnidirectional Counterbalanced Forklift). Podczas, gdy ONE jest wyposażony w podnośnik nożycowy, który działa jako urządzenie do przenoszenia ładunku (transportuje ładunek w obrysie pojazdu), OCF jest zaprojektowany na zasadzie wózka widłowego z przeciwwagą. W związku z tym może przenosić palety, skrzynie kratowe i inne nośniki ładunku o maksymalnej masie 1500 kg, transportować je do miejsca przeznaczenia i ustawiać na wysokości do 1600 mm.
Inteligentna i oszczędna koncepcja IGV otwiera nowe obszary zastosowań. Podczas, gdy pojazdy ONE są używane głównie do dostarczania materiałów w produkcji, OCF umożliwia realizację klasycznych zadań intralogistyki w zakresie obsługi towarów przychodzących i wychodzących, kompletacji i magazynowania zamówień, a także w produkcji - pod warunkiem, że transport odbywa się na paletach.
Podobnie, jak ONE, również OCF wykorzystuje koncepcję napędu dookólnego. Dzięki temu może przejeżdżać bokiem przez wąskie przejścia, skręcać w miejscu i manewrować w ciasnych przestrzeniach. Ta sama technologia akumulatorów litowo-jonowych (LiFePO4) zapewnia szybkie ładowanie i długą pracę - zaledwie trzy minuty ładowania wystarczają nawet na godzinę pracy.
Flotę pojazdów IGV można podłączyć do systemów oprogramowania klienta (LVR, ERP, WMS, MES itp.) z wykorzystaniem otwartego interfejsu API. Możliwe jest tu integrowanie infrastruktury zewnętrznej, na przykład bram przesuwnych i przenośników stacjonarnych w inteligentnym systemie sterowania. Moduł analityczny zapewnia użytkownikowi wszystkie istotne dane operacyjne i kluczowe wskaźniki efektywności (KPI).
Seria pilotażowa pojazdów OCF została już pomyślnie przetestowana. Produkcja seryjna rozpocznie się wkrótce, a pierwsze egzemplarze mają być dostarczone klientom w pierwszym kwartale 2021 roku.