"Stoją za nami wielkie idee", podkreśla Ralf Bühler, CEO Conrad Electronic. "Naszym celem jest wspieranie przedsiębiorstw w osiąganiu sukcesów." Droga do tego celu prowadzi przez uproszczenie złożonych procesów zakupowych, dzięki szerokiemu portfolio produktów oraz nowoczesnym rozwiązaniom sourcingowym. W ten sposób firma Conrad wspiera swoich klientów biznesowych w oszczędzaniu czasu i redukcji kosztów. Jej Conrad Sourcing Platform jest m.in. przystosowana do reakcji w sytuacjach nagłych, kiedy konieczne staje się szybkie zaspokojenie niespodziewanych potrzeb technicznych.
Trzy grupy docelowe i wyzwania
Jako dostawca rozwiązań, Conrad staje przed różnymi wyzwaniami w zależności od obszaru odpowiedzialności w przedsiębiorstwie. Zarząd oraz dyrektorzy ds. zakupów (CPO – Chief Procurement Officer) ponoszą pełną odpowiedzialność za procesy zakupowe. Ich priorytetem jest utrzymanie całkowitych kosztów zaopatrzenia w ramach zaplanowanego budżetu. Wybierając partnerów zakupowych, zadają sobie przede wszystkim dwa pytania. Po pierwsze, który dostawca oferuje mojej firmie najlepsze połączenie ceny, jakości i obsługi? Po drugie, kto zapewnia rozwiązania i usługi wspierające realne oszczędności kosztowe?
Podobnie jak ta grupa, również dział zakupów strategicznych oraz kierownicy projektów są odpowiedzialni za umożliwianie zakupów. Inaczej wygląda to w przypadku działów technicznych, które jako trzecie Buying Center same generują potrzeby i dokonują zamówień. W zakupach strategicznych priorytetem, obok bezpieczeństwa dostaw w łańcuchu logistycznym, jest przede wszystkim uzyskanie atrakcyjnych warunków cenowych i redukcja kosztów. Dla użytkowników technicznych kluczowe znaczenie mają natomiast natychmiastowa dostępność, prosty proces zamówienia, szybka dostawa i wysoka jakość towaru – szczególnie w przypadku nagłych, nieplanowanych potrzeb technicznych.
Jedno źródło: Conrad Sourcing Platform
Wszystkie trzy grupy docelowe wspiera Conrad Sourcing Platform, pomagając im skutecznie eliminować wyzwania w codziennej pracy. Dzięki szerokiemu portfolio rozwiązań – od elementów elektronicznych, przez aparaturę pomiarową, wyposażenie IT i elektronarzędzia, po części zamienne – firmy mogą zaopatrzyć się we wszystko w jednym miejscu. Takie podejście upraszcza proces zakupowy, oszczędza czas i obniża koszty, ponieważ w idealnym scenariuszu całość obsługiwana jest przez jednego dostawcę i jedną fakturę.
Strategia i wizja – zapewnienie przewagi
"Nasza strategia opiera się na jasnej wizji: Conrad stanie się pierwszym wyborem w zakresie zaopatrzenia technicznego w Europie. W tym celu łączymy technologię cyfrową z dogłębnym zrozumieniem potrzeb klientów, a wszystkie nasze działania koncentrujemy na prostocie, efektywności i budowaniu zaufania", podkreśla Ralf Bühler.
| Conrad - w liczbach i faktach | ||
| 17 spółek krajowych w Europie |
5000+ połączeń z systemami eProcurement |
200 mln wizyt rocznie w sklepach firmy Conrad |
| 1 mld+ obroty Grupy Conrad na całym świecie |
21 mln klientów na całym świecie |
11 mln przesyłek rocznie |
W centrum uwagi znajdują się dwie grupy klientów: firmy dokonujące samodzielnych zakupów online oraz przedsiębiorstwa, które ze względu na złożoność procesów potrzebują z jednej strony zautomatyzowanych rozwiązań, a z drugiej – indywidualnego wsparcia. Obie grupy korzystają z modelu opartego na platformie, oferującego rozwiązania dokładnie dopasowane do ich potrzeb.
"Rozwijamy się w sposób przemyślany, inwestując w technologie cyfrowe, integracje systemowe i silne partnerstwa – wszystko po to, aby zapewnić naszym klientom trwałą przewagę konkurencyjną", dodaje CEO Conrad.
Optymalne połączenie
Cyfrowe interfejsy umożliwiają firmie Conrad integrację wybranych katalogów produktowych bezpośrednio z systemami swoich klientów. Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą zamawiać produkty prosto z własnego systemu, korzystając z już wdrożonych narzędzi zakupowych. Proces ten przebiega szybciej i taniej, a jednocześnie zapewnia pełną kontrolę nad wydatkami. Dodatkowo dostępne jest elastyczne zarządzanie uprawnieniami, które pozwala pracownikom zamawiać niezbędne produkty z określonego asortymentu – bez konieczności każdorazowego angażowania działu zakupów.
Nowoczesne rozwiązania z obszaru eProcurement to przede wszystkim szybsze, bardziej przejrzyste i mniej podatne na błędy procesy zaopatrzeniowe, które pozwalają znacząco ograniczyć koszty. Wiele mniejszych firm wciąż jednak obawia się inwestycji związanych z wdrożeniem takiego rozwiązania. Dlatego Conrad Sourcing Platform przygotowała dla nich alternatywę – bezpłatne narzędzie Conrad Smart Procure, dostępne z poziomu przeglądarki. Pozwala usprawnić zakupy i zwiększyć efektywność, bez konieczności inwestowania we własny system zakupowy.
Odpowiednie usługi
Co jednak w sytuacji, gdy mimo cyfrowej integracji i ogromnego wyboru danego produktu nie ma w ofercie? Co, jeśli kupujący może zamówić 37 elementów, ale brakujący 38 okazuje się niedostępny? "Wtedy do działania wkracza nasz dział zakupów lub zespół naszej spółki zależnej Electronic Direct" – wyjaśnia Ralf Bühler.'
Electronic Direct (ED) dołączył do Grupy Conrad w lutym 2024 r. i od tego czasu wspiera klientów biznesowych jako doświadczony i kompetentny partner usługowy. Ambicją marki Conrad jako dostawcy rozwiązań jest zapewnienie firmom dokładnie tego, czego potrzebują do sprawnej i skutecznej realizacji projektów. Dlatego blisko 50-osobowy zespół ED wynosi proces specjalistycznych zakupów komponentów elektronicznych na wyższy poziom. Sprawdzone rozwiązanie oferowane przez ED umożliwia wgląd w globalnie dostępne stany magazynowe elementów elektronicznych. Dodatkowo firma wspiera klientów w pozyskiwaniu trudno dostępnych podzespołów oraz w zarządzaniu problemem wycofywania komponentów z rynku (obsolescencja).
Od ludzi dla ludzi
Przykłady pokazują, że Conrad wyróżnia się dzięki wiedzy specjalistycznej w zakresie technologii cyfrowych i inteligentnej integracji systemów. Jednak za tymi rozwiązaniami stoją ludzie, którzy każdego dnia pracują nad tym, aby zapewnić najlepsze doświadczenie zakupowe. W firmie Conrad ludzie działają dla ludzi.
"Conrad łączy ponad sto lat doświadczenia z ambicją nowego spojrzenia na proces zaopatrzenia technicznego", zaznacza Ralf Bühler.
Jego zdaniem prawdziwa siła firmy tkwi w synergii człowieka i technologii.
Ponad sto lat Conrad Electronic
Kompleksowe zaopatrzenie techniczne z jednego źródła? Oszczędność czasu i pieniędzy przy zakupach? Natychmiastowy dostęp do potrzebnej części – nawet w sytuacjach nieprzewidzianych? Dzięki Conrad Sourcing Platform to możliwe! Niemieckie przedsiębiorstwo rodzinne od 1923 r. zajmuje się sprzedażą techniki i elektroniki. Już od ponad wieku stawia klienta w centrum swojej działalności. Globalna sieć firmy skutecznie łączy dostawców z odbiorcami. W skrócie: Conrad to platforma zakupowa dla branży technicznej, która dostarcza wszystkie elementy niezbędne do sukcesu.
"Opracowujemy rozwiązania dla nowoczesnych firm, zawsze z myślą o ludziach. Oferujemy też indywidualne wsparcie. W ten sposób powstaje dynamiczna sieć, w której cyfrowe rozwiązania, ludzie, usługi i partnerzy wzajemnie się uzupełniają. To platforma, która nie tylko dostarcza produkty, lecz przede wszystkim usprawnia procesy i zwiększa efektywność przedsiębiorstw."
Conrad Electronic
www.conrad.pl/tak-z-Conrad