Rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego

Pod koniec 2007 roku, w warszawskiej fabryce FSO na Żeraniu rozpoczęto produkcję samochodów Chevrolet Aveo Sedan. Plany General Motors i UkrAvto, właściciela żerańskiej fabryki zakładają, że w 2008 roku powstanie 70 tys. tych samochodów, a także 70 tys. Daewoo Lanos oraz 95 tys. zestawów do montażu. Produkcja ma być rozwijana również w kolejnych latach. W połowie tego roku w fabryce mają być budowane dwa kolejne modele samochodów, a na 2009 rok planowana jest produkcja 100 tys. egzemplarzy Aveo. Chevrolet stanowi obecnie najszybciej rozwijającą się markę w Europie, co wynika na razie z niedużej dostępności samochodów tej firmy na tutejszym rynku oraz z zaufania, jakim europejscy klienci darzą amerykańskie pojazdy. Zwiększenie produkcji w warszawskiej fabryce pozwoli na zaspokojenie niemal całego popytu w Europie. Nie gorzej wygląda sytuacja w zakładzie produkcji samochodów Tychach. Popularność Fiata 500, który został w tym wybrany samochodem roku 2008 sprawiła, że Włosi zwiększyli swoje zamówienia na ten model do ponad 60 tys. sztuk w ciągu całego tego roku. Ponadto w Tychach niebawem ma być uruchomiona produkcja drugiej generacji Forda Ka. W związku z powyższym, trwają tam intensywne prace przygotowawcze, takie jak budowa lakierni i hal magazynowych. Dzięki rozbudowie, fabryka będzie mogła wytwarzać 120 tys. Fordów Ka rocznie. Należy jednak zaznaczyć, że Fiat 500 na razie nie będzie dostępny w sprzedaży na terenie Polski.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Sitech uruchomi w Polsce drugą fabrykę
Infor ERP w produkcji Ferrari
Opel zainwestuje 400 mln złotych w gliwicką fabrykę
Co czeka polską branżę motoryzacyjną?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Nowe centrum kompetencji technologicznych FANUC Polska
Aktualności
Rynek materiałów lotniczych
Przemysł 4.0
AI i autonomiczne sieci napędzają zeroemisyjną energetykę - wnioski z raportu Siemens Infrastructure Transition Monitor 2025
Roboty
Ucz się przez zabawę: nowy robot edukacyjny do nauki robotyki, elektroniki i programowania
Zasilanie, aparatura nn
Magazynowanie energii w sprężonym powietrzu
Roboty
Humanoidy wchodzą na linie produkcyjne. UBTECH rozpoczyna pierwsze masowe wdrożenie robotów Walker S2

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów