Rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego

Pod koniec 2007 roku, w warszawskiej fabryce FSO na Żeraniu rozpoczęto produkcję samochodów Chevrolet Aveo Sedan. Plany General Motors i UkrAvto, właściciela żerańskiej fabryki zakładają, że w 2008 roku powstanie 70 tys. tych samochodów, a także 70 tys. Daewoo Lanos oraz 95 tys. zestawów do montażu. Produkcja ma być rozwijana również w kolejnych latach. W połowie tego roku w fabryce mają być budowane dwa kolejne modele samochodów, a na 2009 rok planowana jest produkcja 100 tys. egzemplarzy Aveo. Chevrolet stanowi obecnie najszybciej rozwijającą się markę w Europie, co wynika na razie z niedużej dostępności samochodów tej firmy na tutejszym rynku oraz z zaufania, jakim europejscy klienci darzą amerykańskie pojazdy. Zwiększenie produkcji w warszawskiej fabryce pozwoli na zaspokojenie niemal całego popytu w Europie. Nie gorzej wygląda sytuacja w zakładzie produkcji samochodów Tychach. Popularność Fiata 500, który został w tym wybrany samochodem roku 2008 sprawiła, że Włosi zwiększyli swoje zamówienia na ten model do ponad 60 tys. sztuk w ciągu całego tego roku. Ponadto w Tychach niebawem ma być uruchomiona produkcja drugiej generacji Forda Ka. W związku z powyższym, trwają tam intensywne prace przygotowawcze, takie jak budowa lakierni i hal magazynowych. Dzięki rozbudowie, fabryka będzie mogła wytwarzać 120 tys. Fordów Ka rocznie. Należy jednak zaznaczyć, że Fiat 500 na razie nie będzie dostępny w sprzedaży na terenie Polski.

Posłuchaj
00:00
Powiązane treści
Sitech uruchomi w Polsce drugą fabrykę
Infor ERP w produkcji Ferrari
Opel zainwestuje 400 mln złotych w gliwicką fabrykę
Co czeka polską branżę motoryzacyjną?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów
Zasilanie, aparatura nn
PGE buduje magazyn energii
Aktualności
Niedobór infrastruktury magazynowej w Europie przekracza wartość 150 mld euro
Aktualności
Nowa inwestycja firmy Marbo
Pomiary
Datalogic wzmacnia partnerstwo ze StayLinked

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów