Gdzie warto pracować w przemyśle?

| Gospodarka Artykuły

Zajmująca się rekrutowaniem kadry menadżerskiej firma Antal International zaprezentowała wyniki trzeciej edycji badania "Najbardziej pożądani pracodawcy 2012 w opinii specjalistów i menedżerów". Przeprowadzone zostało ono we wrześniu zeszłego roku, miało charakter anonimowy i wzięło w nim udział 1557 respondentów z Polski. Na wykresach przedstawiono wyniki badania zawężone do pierwszych dziesięciu miejsc listy - osobno dla przemysłu ogólnie, osobno dla sektora motoryzacyjnego.

Gdzie warto pracować w przemyśle?
Najbardziej pożądani pracodawcy w branży przemysłowej

Najbardziej pożądani pracodawcy w branży przemysłowej - źródło: Antal International

Należy zaznaczyć, że w wypełnianym przez respondentów kwestionariuszu nie było gotowej listy firm, przez co mogli oni wskazać również przedsiębiorstwa mniejsze i firmy lokalne. W pełnej wersji raportu, który dostępny jest w firmie Antal International, znaleźć można również wiele innych informacji dotyczących preferencji osób związanych z wyborem pracodawców oraz komentarze dotyczące cech firm działających na rynku.

 

Do najbardziej cenionych warunków zatrudnienia oferowanych przez firmy należą styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz innowacyjność. Ostatnią z cech pracownicy oceniali w przypadku przedsiębiorstw branżowych w Polsce jako bardzo dużą (41%) lub dużą (36%). Osoby szukające pracy na stanowiskach menadżerskich są również bardziej skłonne wybierać przedsiębiorstwa, które mają dobrą opinię oraz są partnerami znanych i cenionych firm branżowych. Projekty wykonywane dla liderów rynkowych stanowią dla nich dodatkowy atut.

Najbardziej pożądani pracodawcy w sektorze motoryzacyjnym

Najbardziej pożądani pracodawcy w sektorze motoryzacyjnym - źródło: Antal International

Warto dodać, że zmieniają się źródła wiedzy o potencjalnych miejscach zatrudnienia. W porównaniu do drugiej edycji badania, która przeprowadzona została w sierpniu 2011 roku, odnotować można było znaczący wzrost znaczenia mediów i Internetu (do 42%) jako źródła pozyskiwania informacji, a jednocześnie duży spadek popularności targów pracy (do kilku procent). Około 1/3 respondentów czerpie informacje o firmie od znajomych w niej pracujących, zaś 10% z materiałów dystrybuowanych przez przedsiębiorstwa i tyle samo od osób nie pracujących w danej firmie.

źródło: Antal International