Tysiąc wystawców na ITM Polska
| Gospodarka ArtykułyBlisko tysiąc wystawców i firm reprezentujących 30 krajów, ponad 1200 maszyn i urządzeń w ruchu - to statystyki targów przemysłowych ITM Polska 2013, które odbyły się w czerwcu w Poznaniu. Składając się z ośmiu salonów tematycznych należą one do największych w kraju imprez branżowych.
Nazwy salonów tematycznych, czyli Mach-Tool, Hape, Metalforum, Surfex, Welding, Transporta, Nauka dla Gospodarki oraz BHP, są ściśle związane z prezentowanymi produktami, technologiami i rozwiązaniami. Dotyczą m.in. obrabiarek, malowania i aplikacji lakierniczych, metalurgii, odlewnictwa, spawalnictwa, pneumatyki, oprogramowania i środków BHP.
Na wystawie oglądać można było w tym roku prasy i roboty przemysłowe, ukosowarki, wycinarki laserowe i plazmowe, centra obróbcze i frezerskie oraz inne maszyny. W zakresie tematycznym imprezy ze swoją ofertą zmieściły się także firmy świadczące usługi podwykonawcze oraz zapewniające produkty z zakresu utrzymania ruchu.
Podczas czterodniowych targów miało miejsce kilka wydarzeń specjalnych. Najważniejszymi były: Forum Inżynierskie, Akademia Spawania, Poligon Umiejętności, spotkania odlewników w ramach parku tematycznego "Odlewnictwo" oraz konferencje związane z bezpieczeństwem pracy w przemyśle. Tradycyjnie odbyły się też seminaria prowadzone przez przedstawicieli firm, instytutów badawczych oraz uczelni. Imprezie towarzyszyły targi Subcontracting 2013 bis, które mają na celu zaprezentowanie zleceniodawcom potencjalny kooperantów i podwykonawców.
Łukasz DrewnowskiMieliśmy bardzo wielu zwiedzających, dla których przyjazd na targi ITM Polska jest okazją, aby zobaczyć, co tak naprawdę się dzieje w branży. Jest tak dlatego, że oprócz nas jest tutaj cała konkurencja i z punktu widzenia klienta to olbrzymia wiedza w pigułce, którą można uzyskać przyjeżdżając do Poznania.
|
Podczas ITM Polska przyznano kilkanaście Złotych Medali MTP (m.in. dla firm Carl Zeiss, Trumpf Polska, Renishaw, Eckert AS) oraz nagrody w konkursie Acanthus Aureus. Konkurs ten ma na celu promowanie najlepszych rozwiązań architektonicznych i graficznych stoisk, które sprzyjają bezpośredniej komunikacji z klientami i podkreślają wizerunek firmy.