Lumel przedstawia wyniki finansowe i plany na najblizsze lata

| Gospodarka Artykuły

Dzisiaj rano w siedzibie zielonogórskiej firmy Lumel odbyła się konferencja jej zarządu, podczas której miała miejsce prezentacja nowego logotypu przedsiębiorstwa, jego bieżących wyników finansowych oraz planów działalności na najbliższe lata.

Lumel przedstawia wyniki finansowe i plany na najblizsze lata

"Liczy się wszystko"

Lumel działa na rynku od ponad 60 lat i jest znanym w kraju oraz na rynkach zagranicznych producentem urządzeń automatyki przemysłowej i odlewów ciśnieniowych. Firma świadczy również usługi projektowe oraz produkcji elektroniki i mechaniki precyzyjnej. Z roku na rok grono klientów spółki zwiększa się, a w listopadzie 2014 roku Lumel został najlepszą firmą 25-lecia w Zielonej Górze.

Zmiany w spółce, które mają przekształcić ją w jeszcze bardziej nowoczesną i zorientowaną rynkowo, stały się też impulsem do pracy nad nowym logotypem. Nowa identyfikacja wizualna nawiązuje do poprzedniego logotypu, przy czym jest ona bardziej nowoczesna i obejmuje też slogan "Liczy się wszystko". Komunikuje on nową misję firmy polegającą na synergii kluczowych dla niej wartości: doświadczenie, rozwój, środowisko, energia i ludzie.

Zmiany logotypu spółki na przestrzeni lat

Wyniki finansowe za 2014 rok

Spotkanie było okazją do omówienia wyników za zeszły rok - a te były o blisko 20% lepsze niż rok wcześniej. W stosunku do 2013 roku sprzedaż wzrosła wartościowo o 19%, na co złożył się wzrost w przypadku aparatury o 8% oraz odlewów ciśnieniowych o 25%. Pozwoliło to na ponad 10-krotny wzrost zyskowności sprzedaży (do 6,7%) oraz poprawę rentowności na poziomie EBITDA do 54%. Zysk netto wzrósł z -2% do +5%.

Współpraca z sektorem naukowym i projekty rozwojowe

Zeszły rok przyniósł kilka istotnych wydarzeń w działalności spółki. Przede wszystkim podpisano porozumienie o współpracy z Uniwersytetem Zielonogórskim, który ma stać się źródłem pozyskiwania nowych pracowników do firmy. Lumel planuje też realizację z projektów badawczych z koła naukowymi z UZ oraz wspólnie z uniwersytetem aplikować o środki finansowe z Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Firma podpisała także porozumienie dotyczące współpracy i stworzenie klasy patronackiej w jednej ze szkół zawodowych o profilu mechanicznym w Zielonej Górze.

W 2014 roku Lumel z sukcesem wprowadził na rynek międzynarodowy dwa nowe produkty wykorzystujące technologię OLED i technologie internetowe. Przedsiębiorstwo zwyciężyło także w plebiscycie Gazety Wyborczej i miasta Zielona Góra na najlepszą firmę 25-lecia w Zielonej Górze (listopad 2014). Otrzymało ono także nagrodę w konkursie Innowacje 2014 pod patronatem Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, AGH oraz Międzynarodowych Targów Poznańskich.

Plany: 200 mln w 2018 roku

W planach rozwojowych firmy do 2018 roku zapisano uzyskania średniego wskaźnika wzrostu na poziomie 25%, co zdaniem zarządu ma jej pozwolić na osiągnięcie przychodu na poziomie 200 mln zł w 2018 roku. Przedsiębiorstwo wpisało w swoją strategię rozwojową również budowę nowej siedziby dla zakładu produkcji elektroniki, a także wspomniany program pozyskiwania talentów spośród zielonogórskich studentów.

Nowe logo firmy