PKP Cargo potrzebuje kilkuset maszynistów
| Gospodarka ArtykułyW 2015 r. spółka PKP Cargo przyjęła już 300 kandydatów na stanowisko maszynisty. Do końca bieżącego roku zamierza przyjąć jeszcze 200, a w roku 2016 - 500. Na ich szkolenie przewidziany jest, jak co roku, budżet około 20 mln zł. Od początku 2014 r. PKP Cargo zatrudniło 800 osób wybranych spośród nadesłanych w tym czasie 10 tys. aplikacji. Jak podkreśla przewoźnik, rekrutacja maszynistów to element długoterminowego planu odbudowy kadry kolejowej. Obecnie w PKP Cargo pracuje 4200 maszynistów.
Realizowany we współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy program rekrutacji maszynistów PKP Cargo prowadzony jest pod patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Szkolenie przebiega dwuetapowo i trwa około 18 miesięcy. Etap pierwszy - szkolenie na licencję bez prawa do prowadzenia pojazdu - trwa dwa do trzech miesięcy. Etap drugi, kończący się otrzymaniem pełnych uprawnień maszynisty, trwa około półtora roku. Podczas szkolenia przyszły maszynista spędza w kabinie lokomotywy blisko 2000 godzin. Uczestnicy szkolenia nie ponoszą żadnych kosztów i już od początku otrzymują zatrudnienie i wynagrodzenie w PKP Cargo. Mają też zagwarantowane zatrudnienie po uzyskaniu pełnych uprawnień maszynisty.
Od października 2013 r. PKP Cargo obecne jest na warszawskiej giełdzie. Spółka realizuje m.in. przewozy towarowe, spedycję oraz naprawy taboru. W Polsce, wg danych z 2014 r., ma pozycję lidera z około 48% udziałem w rynku według masy i około 57% według pracy przewozowej. Wśród przewoźników działających w Unii Europejskiej zajmuje drugą pozycję.
źródło: onet.biznes