PKP Cargo potrzebuje kilkuset maszynistów

W 2015 r. spółka PKP Cargo przyjęła już 300 kandydatów na stanowisko maszynisty. Do końca bieżącego roku zamierza przyjąć jeszcze 200, a w roku 2016 - 500. Na ich szkolenie przewidziany jest, jak co roku, budżet około 20 mln zł. Od początku 2014 r. PKP Cargo zatrudniło 800 osób wybranych spośród nadesłanych w tym czasie 10 tys. aplikacji. Jak podkreśla przewoźnik, rekrutacja maszynistów to element długoterminowego planu odbudowy kadry kolejowej. Obecnie w PKP Cargo pracuje 4200 maszynistów.

Posłuchaj
00:00

Realizowany we współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy program rekrutacji maszynistów PKP Cargo prowadzony jest pod patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Szkolenie przebiega dwuetapowo i trwa około 18 miesięcy. Etap pierwszy - szkolenie na licencję bez prawa do prowadzenia pojazdu - trwa dwa do trzech miesięcy. Etap drugi, kończący się otrzymaniem pełnych uprawnień maszynisty, trwa około półtora roku. Podczas szkolenia przyszły maszynista spędza w kabinie lokomotywy blisko 2000 godzin. Uczestnicy szkolenia nie ponoszą żadnych kosztów i już od początku otrzymują zatrudnienie i wynagrodzenie w PKP Cargo. Mają też zagwarantowane zatrudnienie po uzyskaniu pełnych uprawnień maszynisty.

Od października 2013 r. PKP Cargo obecne jest na warszawskiej giełdzie. Spółka realizuje m.in. przewozy towarowe, spedycję oraz naprawy taboru. W Polsce, wg danych z 2014 r., ma pozycję lidera z około 48% udziałem w rynku według masy i około 57% według pracy przewozowej. Wśród przewoźników działających w Unii Europejskiej zajmuje drugą pozycję.

źródło: onet.biznes

Powiązane treści
Promar przeprowadzi audyt w PKP Energetyka
PKP Cargo kupuje lokomotywy Siemensa
Drony skutecznie chronią transporty kolejowe
Drony ochronią ładunki PKP Cargo
PKP Cargo modernizuje lokomotywy spalinowe
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Roboty budują statki – przełom w automatyzacji przemysłu stoczniowego
Roboty
Chiński robot zastąpi rolnika. Pracują szybciej, taniej i bez chemii
Aktualności
14 osób na 1 miejsce. Ten kierunek przyszłości bije rekordy popularności
Przemysł 4.0
Łatwa integracja sztucznej inteligencji i automatyzacji
Roboty
Pierwszy na świecie humanoidalny robot z funkcją samodzielnej wymiany baterii
Roboty
Comau finalizuje przejęcie Automha

Szafa wydawcza JotKEl

Nowoczesny przemysł stanowi szczególne wyzwanie dla gospodarki magazynowej. Duże znaczenie ma zwłaszcza pozyskanie informacji zwrotnej o aktualnym stanie zasobów, co umożliwia optymalizację dostaw. Dobrze zorganizowana gospodarka magazynowa zapewnia ciągłość produkcji, a to bezpośrednio wpływa na redukcję kosztów postojów. Wychodząc naprzeciw tym wymaganiom i bazując na prawie 50-letnim doświadczeniu, firma JotKEl stworzyła system automatycznych mebli wydawczych.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów