PKP Cargo potrzebuje kilkuset maszynistów

W 2015 r. spółka PKP Cargo przyjęła już 300 kandydatów na stanowisko maszynisty. Do końca bieżącego roku zamierza przyjąć jeszcze 200, a w roku 2016 - 500. Na ich szkolenie przewidziany jest, jak co roku, budżet około 20 mln zł. Od początku 2014 r. PKP Cargo zatrudniło 800 osób wybranych spośród nadesłanych w tym czasie 10 tys. aplikacji. Jak podkreśla przewoźnik, rekrutacja maszynistów to element długoterminowego planu odbudowy kadry kolejowej. Obecnie w PKP Cargo pracuje 4200 maszynistów.

Posłuchaj
00:00

Realizowany we współpracy z Powiatowymi Urzędami Pracy program rekrutacji maszynistów PKP Cargo prowadzony jest pod patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Szkolenie przebiega dwuetapowo i trwa około 18 miesięcy. Etap pierwszy - szkolenie na licencję bez prawa do prowadzenia pojazdu - trwa dwa do trzech miesięcy. Etap drugi, kończący się otrzymaniem pełnych uprawnień maszynisty, trwa około półtora roku. Podczas szkolenia przyszły maszynista spędza w kabinie lokomotywy blisko 2000 godzin. Uczestnicy szkolenia nie ponoszą żadnych kosztów i już od początku otrzymują zatrudnienie i wynagrodzenie w PKP Cargo. Mają też zagwarantowane zatrudnienie po uzyskaniu pełnych uprawnień maszynisty.

Od października 2013 r. PKP Cargo obecne jest na warszawskiej giełdzie. Spółka realizuje m.in. przewozy towarowe, spedycję oraz naprawy taboru. W Polsce, wg danych z 2014 r., ma pozycję lidera z około 48% udziałem w rynku według masy i około 57% według pracy przewozowej. Wśród przewoźników działających w Unii Europejskiej zajmuje drugą pozycję.

źródło: onet.biznes

Powiązane treści
Promar przeprowadzi audyt w PKP Energetyka
PKP Cargo kupuje lokomotywy Siemensa
Drony skutecznie chronią transporty kolejowe
Drony ochronią ładunki PKP Cargo
PKP Cargo modernizuje lokomotywy spalinowe
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Aktualności
Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego Roku 2026
Przemysł 4.0
EMT-Systems i ANDRITZ Schuler rozpoczynają współpracę – nowa jakość szkoleń dla przemysłu tłoczniczego
Przemysł 4.0
Technologiczne Trendy roku 2026: co zmieni się w pracy w terenie
Roboty
Robotyka humanoidalna pod presją: AI napędza inwestycje szybciej niż realne wdrożenia
PLC, HMI, Oprogramowanie
Dassault Systèmes oferuje SOLIDWORKS 2026
Silniki i napędy
BIBUS MENOS na obchodach 20-lecia SECOH w Chinach: partnerstwo oparte na innowacjach i jakości

Autonomiczna intralogistyka – elastyczność, bezpieczeństwo, efektywność

Wymagania w zakresie wydajności i ciągłości procesów sprawiają, że przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w automatyzację intralogistyki. Dynamicznie rozwijającym się obszarem są autonomiczne roboty mobilne (AGV/AMR), które realizują zadania transportowe w sposób skalowalny, bezpieczny i dostosowany do zmiennych warunków środowiska produkcyjnego i magazynowego.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów