Modernizacja suwnicy terminala kontenerowego w DB Port Szczecin
| Gospodarka ArtykułyMierząca ponad 100 metrów szerokości i 60 metrów wysokości suwnica szczecińskiego portu przeszła gruntowną modernizację mechaniczną i elektryczną - w przypadku tej drugiej wykonawcą była firma Apator Control. Do wdrożenia wykorzystane zostały napędy elektryczne Control Techniques oraz sterowniki firmy Siemens. Modernizacji poddane zostały systemy jazdy mostu i wózka oraz podnoszenia chwytaka, natomiast pozostałe układy elektryczne zostały włączone do systemu sterowania przez sterownik PLC.
Osiem silników jazdy mostu, każdy po 22 kW, jest obecnie zasilanych przez przemienniki częstotliwości Unidrive M600. W maszynowni zlokalizowanej na górze suwnicy zabudowano nowe szafy z napędami wózka (są nimi urządzenia Mentor MP) oraz sterowaniem podnośników chwytaka hydraulicznego. Dwa silniki podnoszą zawieszony na czterech linach hydrauliczny chwytak kontenerowy. W systemie do synchronizacji pracy podnośników użyto enkoderów absolutnych.
Modernizacji poddano także firanę kablową - wymieniono kable siłowe, natomiast sygnałowe zastąpiono komunikacją pomiędzy rozproszonymi wejściami/wyjściami z użyciem sieci światłowodowej Profinet. Apator Control zabudował też trzy stanowiska z wizualizacją pracy systemu, dodano też możliwość radiowej kontroli suwnicy.