Modernizacja suwnicy terminala kontenerowego w DB Port Szczecin

Mierząca ponad 100 metrów szerokości i 60 metrów wysokości suwnica szczecińskiego portu przeszła gruntowną modernizację mechaniczną i elektryczną - w przypadku tej drugiej wykonawcą była firma Apator Control. Do wdrożenia wykorzystane zostały napędy elektryczne Control Techniques oraz sterowniki firmy Siemens. Modernizacji poddane zostały systemy jazdy mostu i wózka oraz podnoszenia chwytaka, natomiast pozostałe układy elektryczne zostały włączone do systemu sterowania przez sterownik PLC.

Posłuchaj
00:00

Osiem silników jazdy mostu, każdy po 22 kW, jest obecnie zasilanych przez przemienniki częstotliwości Unidrive M600. W maszynowni zlokalizowanej na górze suwnicy zabudowano nowe szafy z napędami wózka (są nimi urządzenia Mentor MP) oraz sterowaniem podnośników chwytaka hydraulicznego. Dwa silniki podnoszą zawieszony na czterech linach hydrauliczny chwytak kontenerowy. W systemie do synchronizacji pracy podnośników użyto enkoderów absolutnych.

Modernizacji poddano także firanę kablową - wymieniono kable siłowe, natomiast sygnałowe zastąpiono komunikacją pomiędzy rozproszonymi wejściami/wyjściami z użyciem sieci światłowodowej Profinet. Apator Control zabudował też trzy stanowiska z wizualizacją pracy systemu, dodano też możliwość radiowej kontroli suwnicy.

Powiązane treści
Rynek suwnic - ponad 7 mld dolarów w 2031 roku
ThinManager - kompletna usługa terminalowa dla fabryki
Rozmowa z Ryszardem Trąbałą, Prezesem Zarządu Apator-Control
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Bezpieczeństwo
Rynek rękawic spawalniczych
Przemysł 4.0
Panasonic i ZF Automotive – trzy dekady współpracy, które napędzają innowacje
Przemysł 4.0
Big Data w produkcji
Silniki i napędy
Siemens Mobility prezentuje Vectrain na TRAKO 2025 – nowa jakość w europejskiej mobilności pasażerskiej
Aktualności
Przyszłość branży celulozowo-papierniczej
Roboty
NVIDIA i Technology Innovation Institute otwierają w Abu Zabi pierwsze na Bliskim Wschodzie laboratorium AI i robotyki

VARTECH Industry System Cleaner od Texaco – niezawodny sposób w walce z osadami lakierowymi w układach przemysłowych

Powstawanie osadów lakierowych to jedno z kluczowych wyzwań utrzymania ruchu w turbinach, sprężarkach i systemach hydraulicznych. Zanieczyszczenia tego typu skutkują podwyższonymi temperaturami pracy, spadkiem efektywności energetycznej i ryzykiem awarii, które generują kosztowne przestoje. VARTECH Industrial System Cleaner marki Texaco został opracowany tak, aby usuwać osady w trakcie normalnej pracy urządzeń. W połączeniu z olejami Texaco i systematyczną diagnostyką olejową tworzy kompleksowy system ochrony – od czyszczenia instalacji po długookresową kontrolę procesów starzenia. Skuteczność rozwiązania potwierdzają wdrożenia w różnych gałęziach przemysłu.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów