Rodzime startupy coraz chętniej wychodzą za granicę

Jak wynika z badań fundacji Startup Poland ponad jedna trzecia małych, innowacyjnych firm opiera sprzedaż głównie na eksporcie. Średnio co drugi startup w naszym kraju sprzedaje swoje usługi za granicą. Połowa tych eksporterów realizuje poza Polską więcej niż 50% swoich przychodów. Ponad 60% eksporterów prowadzi sprzedaż zagraniczną od momentu swojego powstania, tzw. born global.

Posłuchaj
00:00

Mimo, że liczby te wyglądają nieźle, w porównaniu do innych rynków niestety odbiegają na niekorzyść. Powodem jest słabszy dostęp krajowych firm do kapitału inwestycyjnego, pracowników znających realia rynków zagranicznych oraz tzw. "klątwa 38 milionów". Wielkość polskiego rynku i jego systematyczny wzrost powodował, że przez wiele lat polskie przedsiębiorstwa koncentrowały się wyłącznie na polskim rynku. Lepiej rozumieli polskiego klienta i łatwiej im też było sprzedawać na rynku, który dobrze znają. Te zaszłości dzisiaj im ciążą.

Powiązane treści
Astor wspiera KPT ScaleUp - program akceleracyjny dla startupów przemysłowych
A może startup?
Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Roboty
Współpraca ifm i Kollmorgen - połączenie ręcznej obsługi z inteligentną automatyzacją
Roboty
ABB sprzedaje swój biznes robotyki japońskiej firmie SoftBank Group
Zasilanie, aparatura nn
Nowa linia elektroenergetyczna PSE
Komunikacja
Nowy system łączności Enei
Aktualności
Rozbudowa zakładu w Mławie
Obudowy, złącza, komponenty
TraceParts i Leo AI przedefiniują wyszukiwanie części do projektów

Fiix – system CMMS do cyfrowego zarządzania utrzymaniem ruchu w każdym środowisku przemysłowym

Systemy CMMS wciąż są kojarzone z rozwiązaniami dedykowanymi wyłącznie największym zakładom przemysłowym. Tymczasem wyzwania związane z zarządzaniem utrzymaniem ruchu występują również w mniejszych przedsiębiorstwach, dysponujących zaledwie kilkoma maszynami.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów