Zakres targów ITM Polska obejmuje aż siedem salonów tematycznych: Mach-Tool (obrabiarki i narzędzia), Surfex (obróbka powierzchni), Hape (hydraulika, pneumatyka, napędy), Metalforum (metalurgia, hutnictwo, przemysł metalowy), Welding (spawalnictwo), a także BHP i Nauka dla gospodarki. Spektrum zagadnień prezentowanych na wystawie jest szerokie, aczkolwiek jednocześnie też zogniskowane wokół produkcji i wytwarzania wyrobów. Rdzeń wystawców tworzą firmy oferujące maszyny obróbcze, urządzenia pomiarowe, do tego obecni są dostawcy oprogramowania projektowego i oczywiście automatyki przemysłowej oraz robotyki. Udział tych ostatnich jest jednak mniejszy niż ma to miejsce przykładowo na Automaticonie.
Wybierając się w pierwszym tygodniu czerwca do Poznania, odwiedzić można w praktyce nie jedną, ale kilka imprez targowych. ITM Polska towarzyszyć będą dodatkowe wystawy, którymi są targi 3D Solutions dotyczące tematyki druku i skanowania 3D, a także targi logistyki Modernlog. Do tego dochodzi Forum Odlewnicze Focast, które organizowane jest z myślą o przedstawicielach firm z sektora hutniczego. Warto dodać, że około połowę wystawców ITM Polska stanowią firmy zagraniczne, co zapewnia możliwość spotkania się z partnerami handlowymi z całego świata.
Nowość: ścieżki zwiedzania
Nowością tegorocznej edycji targów są ścieżki zwiedzania po firmach zajmującymi się drukiem 3D w przemyśle oraz oferujących rozwiązania zgodne z ideą Przemysłu 4.0. Ich założeniem jest, aby zwiedzający pod opieką wykwalifikowanych przewodników odwiedzili stoiska wybranych firm, których oferta produktowa zawiera rozwiązania dla zintegrowanego przemysłu. Do współpracy zaproszeni zostali wystawcy, którzy w swojej ofercie mają maszyny, oprogramowanie i rozwiązania technologiczne zgodne z koncepcją Przemysłu 4.0 oraz firmy związane z branżą druku 3D, producenci i dystrybutorzy drukarek oraz skanerów 3D, a także usługodawcy.
Zdaniem organizatorów, ścieżki - szczególnie ta dotycząca Industry 4.0 - stanowią odpowiedź na zmieniające się potrzeby związane z omawianą tematyką. O ile dawniej wielu przedstawicieli biznesu traktowało hasła takie jak Przemysł 4.0 jako slogan marketingowy i promocyjny, obecnie mówi się o konkretach i trzeba je też przedstawiać. Industry 4.0 to nie tylko automatyzacja i robotyzacja produkcji, ale też zmiana filozofii biznesowej oraz całościowe spojrzenie na procesy wytwórcze. W takim jego poznawaniu mają pomóc organizowane wycieczki.
Spotkania da specjalistów
Oprócz zaprezentowania oferty produktów i usług, co w tym roku zajmie w sumie 12 pawilonów oraz otwarty teren targowy o łącznej powierzchni 25 tys. m², ważnym aspektem targów ITM Polska są spotkania biznesowe, warsztaty oraz konferencje organizowane przy współpracy z partnerami. TechnoSteel Poland, Forum Inżynierskie, MM Speakers Corners, In4Log, ITM Subcontracting, ITM Meetings czy Poligon Umiejętności - to tylko niektóre z wydarzeń, które będą towarzyszyły nadchodzącej edycji targów.
Magazyn APA jest patronem medialnym targów. Informacje o wystawie znaleźć można na stronie www.itm-polska.pl.