Zaufanie i edukacja w obliczu Przemysłu 4.0
Konferencja FAIRP skupiła się na temacie „Technologie, którym można zaufać. Czy to wystarczy, by zmienić przemysł w przemysł przyszłości?”, inspirując się cytatem Satyi Nadelli, CEO Microsoft. Podkreślono, że sama technologia nie jest wystarczająca, zaufanie między ludźmi, którzy ją tworzą, a tymi, którzy z niej korzystają, stanowi fundament rozwoju nowoczesnego przemysłu. W obliczu czwartej rewolucji przemysłowej, gdzie świat fizyczny, cyfrowy i biologiczny ulegają coraz większemu przenikaniu, edukacja przygotowująca do zawodów przyszłości nabiera szczególnego znaczenia. Wymaga ona łączenia kompetencji technicznych, takich jak robotyka, automatyka i programowanie, z umiejętnościami współpracy, kreatywnego myślenia oraz odpowiedzialnego korzystania z technologii.
Program „Roboty do szkół” – inicjatywa ASTOR
Program „Roboty do szkół” to trzyletnia inicjatywa społeczna firmy ASTOR, zainaugurowana 1 października 2024 roku we współpracy z partnerami przemysłowymi. Jego celem jest wspieranie szkół podstawowych i ponadpodstawowych w rozwoju nowoczesnej edukacji technicznej, umożliwiając uczniom praktyczną naukę programowania robotów. Pomysłodawcą programu jest Stefan Życzkowski, Przewodniczący Rady Strategicznej ASTOR, który podkreśla, że kluczem do tworzenia przemysłu przyszłości są ludzie, ich wiedza, zaangażowanie i chęć dzielenia się doświadczeniem, a nie tylko sama technologia.
Nowi beneficjenci i edukacja w praktyce
Podczas uroczystości roboty edukacyjne Astorino trafiły do Szkoły Podstawowej nr 118 im. płk. pil. Bolesława Orlińskiego we Wrocławiu (edycja wrześniowa), Technikum Morskiego i Politechnicznego przy Zachodniopomorskim Centrum Edukacji Morskiej i Politechnicznej w Szczecinie (edycja październikowa) oraz Zespołu Szkół Mechanicznych im. Stanisława Staszica w Krośnie (wyróżnienie specjalne).
Praktyczne korzyści z wdrożenia robotów Astorino w edukacji przedstawił mgr inż. Paweł Derwich z ZSMEiE Toruń. Jego prezentacja ukazała, jak wykorzystanie tych narzędzi dydaktycznych rozwija wśród uczniów myślenie projektowe, umiejętność współpracy oraz rozwiązywania problemów technicznych. Obecność robota Astorino w szkołach nie tylko wspiera nowoczesną naukę, ale także motywuje uczniów do rozwijania pasji.
Podsumowanie
Program „Roboty do szkół” stanowi konkretną odpowiedź na potrzeby nowoczesnej edukacji, integrując praktyczną naukę robotyki z rozwojem kluczowych kompetencji przyszłości. Poprzez dostarczanie zaawansowanych narzędzi i promowanie współpracy, inicjatywa ta aktywnie przyczynia się do budowania przemysłu opartego na technologii i zaufaniu międzyludzkim, jednocześnie rozwijając pasje i umiejętności młodego pokolenia. Szkoły zainteresowane dołączeniem do programu mogą znaleźć szczegóły oraz formularz zgłoszeniowy na stronie.
Źródło: Astor
Więcej na www.astor.com.pl