Rynek włókien węglowych - prawie 6 mld dolarów w 2025 roku

Według Allied Market Research wartość światowego rynku włókien węglowych zwiększy się w latach 2017-2025 z 2,7 do prawie 6 mld dolarów, co oznaczać będzie umiarkowany średni wzrost - co roku o 12%. Rok temu największy udział w tym rynku miało lotnictwo i wojsko. W przyszłości napędzać go będzie w dalszym ciągu przede wszystkim pierwsza branża, dzięki zwiększonej produkcji samolotów pasażerskich.

Posłuchaj
00:00

Głównym czynnikiem hamującym rozwój omawianego sektora będą wysokie ceny i niedostępność włókien węglowych. W roku 2017 największy udział w rynku, który wyniósł około 90%, miały włókna z poliakrylonitrylu. Do ich zalet zalicza się dużą wytrzymałość i łatwą obróbkę. Do utrzymania ich dominującej pozycji przyczynią się głównie wysokie ceny włókien innych typów.

Zobacz więcej w kategorii: Gospodarka
Przemysł 4.0
Dassault Systèmes i Airbus rozszerzają strategiczne partnerstwo
Aktualności
Maszyny do produkcji papieru
Przemysł 4.0
Emerson rozwija DeltaV Mimic: nowa wersja 6.LTS wspiera zaawansowane symulacje cyfrowe
Aktualności
Collaborate Poland 2025 – największe wydarzenie poświęcone cobotom w Europie Środkowo-Wschodniej!
Zasilanie, aparatura nn
Kolejne farmy wiatrowe Enei
Aktualności
Rynek ciężkiego sprzętu budowlanego
Powiązane treści
Rynek włókien szklanych - prawie 11 mld dolarów w 2025 roku
Przyszłość rynku polipropylenu i jego kompozytów

Poradnik doboru rozwiązań drukujących - drukarki mobilne, stacjonarne i przemysłowe

Jak dobrać drukarkę do zastosowań w logistyce, przemyśle czy handlu? Na co zwrócić uwagę, jeżeli chodzi o cechy i funkcje urządzenia? Jak zapewnić wysoką niezawodność pracy oraz trwałość systemu drukującego? A co z oprogramowaniem? W artykule odpowiadamy na powyższe pytania, przedstawiając przykłady nowoczesnych urządzeń drukujących, które z powodzeniem sprawdzają się w wymienionych zastosowaniach.
Zapytania ofertowe
Unikalny branżowy system komunikacji B2B Znajdź produkty i usługi, których potrzebujesz Katalog ponad 7000 firm i 60 tys. produktów