Timken kupuje Cone Drive

| Gospodarka

Amerykańska firma Timken, działająca w branży łożysk i napędów, kupuje producenta precyzyjnych napędów mechanicznych - spółkę Cone Drive, od szkockiej firmy Clyde Blowers Capital (CBC). Wartość transakcji nie została ujawniona. Umowa oznacza powrót Cone Drive w ręce amerykańskie. Firma CBC przejęła Cone Drive w 2008 r. jako część przekładniowego działu Textrona, w skład którego wchodziły również AB Benzlers, David Brown Group, Maag Pumps i Union Pumps.

Timken kupuje Cone Drive

W listopadzie 2012 roku CBC zrestrukturyzowało Cone Drive i jako niezależną firmę przekształciło ją, z przedsiębiorstwa działającego głównie w Ameryce Północnej, do globalnie zintegrowanej firmy prowadzącej działalność na trzech kontynentach, obsługującej różne rynki motion control.

W 2014 roku firma Cone Drive przejęła chińskiego producenta napędów H-Fang, co było kamieniem milowym w zakresie ekspansji geograficznej i dało dostęp do dynamicznie rozwijających się chińskich rynków energetyki słonecznej i robotyki.

Historia firmy Cone sięga 1925 roku. Obecnie Cone Drive zatrudnia około 500 osób. Przewiduje się, że w bieżącym roku sprzedaż firmy przekroczy 100 mln dolarów, przy EBITDA na poziomie około 20%, czyli wyższym niż średnia dla Timkena. Siedziba Cone Drive znajduje się w Traverse City w stanie Michigan a zakłady produkcyjne zlokalizowane są w USA i w Chinach. Produkty firmy obejmują przekładnie ślimakowe o wysokim momencie obrotowym, przekładnie harmoniczne (falowe) i precyzyjne napędy obrotowe.

Ponad dwie trzecie działalności firmy Cone Drive (68%) przypada nadal na Amerykę Północną, 17% na region Azji i Pacyfiku, a 15% na resztę świata. Największym rynkiem zbytu jest branża solarna, która przynosi firmie 31% przychodów, następny jest sektor dystrybucyjny dający 16% przychodów, a dalej platformy robocze odpowiadające za 15% przychodów.

W 2017 roku Timken osiągnął sprzedaż o wartości 3 miliardów dolarów. Zatrudnia ponad 15 tys. osób w 33 krajach. Przejęcie Cone Drive przez Timkena ma być sfinalizowane pod koniec sierpnia 2018 roku.

źródło: Drives & Controls