Dzisiejsze wyzwania w branży motoryzacyjnej - konferencja Automotive 2018

| Gospodarka Przemysł 4.0

Na początku września w Zakopanem odbyła się kolejna edycja konferencji naukowo-technicznej Automotive. W wydarzeniu, którego tematem przewodnim były aspekty wdrażania rozwiązań Industry 4.0 w zakładach produkcyjnych, wzięło udział blisko 200 reprezentantów przedsiębiorstw produkcyjnych z branży motoryzacyjnej, dostawców technologii oraz reprezentantów instytucji branżowych i uczelni technicznych.

Dzisiejsze wyzwania w branży motoryzacyjnej - konferencja Automotive 2018

Uczestników tegorocznej konferencji Automotive 2018 powitał Michał Kot z firmy Siemens, która była partnerem technologicznym przedsięwzięcia. W swoim wystąpieniu zwrócił on uwagę na rosnące znaczenie Polski na rynku międzynarodowym jako producenta w branży motoryzacyjnej. Podkreślił również fakt, że branża motoryzacyjna i sektory z nią powiązane tworzą blisko 1,1 mln miejsc pracy, co czyni je bardzo istotnymi obszarami gospodarki krajowej.

Następnie miała miejsce debata, w której udział wzięli reprezentanci przedsiębiorstw Adient, AIUT, FCA, LEAR oraz Siemens. Paneliści poświęcili szczególną uwagę zagadnieniom gotowości polskich przedsiębiorstw na wdrażanie rozwiązań z obszaru koncepcji Industry 4.0, ukazując to zagadnienie z perspektywy zarówno przedsiębiorstw produkujących samochody, jak też dostawców komponentów i rozwiązań technologicznych do ich wytwarzania.

Ciekawostką konferencji było wystąpienie Thomasa Kaisera (na zdjęciu) z Mercedes Benz Manufacturing Poland. W wystąpieniu dotyczącym aktualnie budowanej fabryki silników Mercedesa w Jaworze przedstawił on technologie z koncepcji Industry 4.0: roboty współpracujące, Internet Rzeczy oraz wirtualną rzeczywistość w procesach szkoleniowych. Zaprezentowano również silnik OM654, który będzie produkowany w budowanym zakładzie.

Z kolei Wojciech Witczak z GKN Driveline zaprezentował doświadczenia i wnioski zebrane w procesie wdrażania rozwiązań z obszaru Przemysłu 4.0 w zakładach GKN Driveline. Przedstawiono również plany dalszej automatyzacji produkcji uwzględniające m.in. zwiększanie wykorzystania robotów współpracujących oraz autonomicznych robotów transportujących AGV.

Partnerami głównymi konferencji były firmy AIUT, AmiSter, MJ Group oraz Pepperl+Fuchs, natomiast pozostałymi partnerami - Automatech, Evatronix, Evotec, GT85, Festo, KUKA, Promatik, Rittal, Stoltronic oraz TheusLED.